Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenProjekt/renovering/restaurering

Projekt: hemmabyggd Minihjullastare.

183 inlägg • Sida 4 av 13
Diskutera dina projekt som renovering/restaurering här

peter lindgren

#46 » 23:26:52, 21-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

tja. kul att de finns fler med samma intressen som en annan. håller själv på med ett liknande projekt och ja bor i rengsjö ca 1 mil från bollnäs.vore kul o höras o jämföra lite bygg ideer.är inte så bra på d här me dator mitt nr är 0702181882 mitt bygge är en ram som volvo l 50 c som är ner skalad volvo 240 axlar pendlande bak wv passat turbo diesel orbitrol samt lastare provkört me elhydraulik hytt från en gammal holder drivlina 3st b remmar från vw lådan är inge proffs men ganska händig på på d mesta om ja får säga d själv ialafall så ja skulle behöva nån o bolla lite ideer kring d hydrauliska me hoppas vi hörs va ja förstår bor du kring bollnäs nånstans
peter lindgren
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:33:42, 05-12-2011
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: hemmabygd liten hjullastare



swampen85 (trådstartaren)

#47 » 00:43:54, 22-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

peter lindgren skrev:tja. kul att de finns fler med samma intressen som en annan. håller själv på med ett liknande projekt och ja bor i rengsjö ca 1 mil från bollnäs.vore kul o höras o jämföra lite bygg ideer.är inte så bra på d här me dator mitt nr är 0702181882 mitt bygge är en ram som volvo l 50 c som är ner skalad volvo 240 axlar pendlande bak wv passat turbo diesel orbitrol samt lastare provkört me elhydraulik hytt från en gammal holder drivlina 3st b remmar från vw lådan är inge proffs men ganska händig på på d mesta om ja får säga d själv ialafall så ja skulle behöva nån o bolla lite ideer kring d hydrauliska me hoppas vi hörs va ja förstår bor du kring bollnäs nånstans


hallå Peter! jag häller med till 100% kul med fler som bygger!! :)
självklart är jag intresserad av ditt bygge och du är hjärtligt välkommen hit om du är nyfiken!
Själv bor jag i Hällbo, 1 mil väster om Kilafors, så det är ju bara några mil över Mo och segersta mellan oss! finns det några bilder att få se på ditt bygge?
själv är jag bara en envis och nyfiken "hemma-Pulare" som tycker att det är kul att testa! men jag har jobbar som både maskinförare, svetsare, lackerare så jag har lite baskunskaper i allafall :)

Hoppas på flera intressanta diskutioner och Ideer! :thummar:

Mvh//Martin Jonsson.
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.

swampen85 (trådstartaren)

#48 » 00:30:41, 28-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

peter lindgren skrev:tja. kul att de finns fler med samma intressen som en annan. håller själv på med ett liknande projekt och ja bor i rengsjö ca 1 mil från bollnäs.vore kul o höras o jämföra lite bygg ideer.är inte så bra på d här me dator mitt nr är 0702181882 mitt bygge är en ram som volvo l 50 c som är ner skalad volvo 240 axlar pendlande bak wv passat turbo diesel orbitrol samt lastare provkört me elhydraulik hytt från en gammal holder drivlina 3st b remmar från vw lådan är inge proffs men ganska händig på på d mesta om ja får säga d själv ialafall så ja skulle behöva nån o bolla lite ideer kring d hydrauliska me hoppas vi hörs va ja förstår bor du kring bollnäs nånstans


Jag får då tacka för ett mycket trevligt och intressant Studiebesök i Rengsjö! :)

Mycket Mycket intressant bygge detta, som hag (med tillstånd av ägaren) tänker lägga upp lite bilder på!

en hel det likheter i dessa 2 maskiner, även om denna naturligtvis har en bra mycket kraftigare och seriösare ram.

Ägaren vill gärna ha så mycket information som möjligt ang Pumpen på bilderna, som har igentligen inte vet något alls om.


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild



Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.

swampen85 (trådstartaren)

#49 » 00:37:12, 28-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lägger upp en extra bonusbild på mitt "sidoprojekt" också ;) som med all säkerhet kommer att ta upp mer och mer tid frammöver...
Bild
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.

Turbodiesel

#50 » 00:39:26, 28-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pumpen (eller motorn) ser ut att vara en sågmotor till skogsskördare. Volvo F11 (Parker)

Troligen en 19cc

Finns mycket info om dessa på Parkers hemsida

Ventilbrickan invändigt bestämmer vilken rotationsriktning som den gillar bäst. En mycket bra hydraulmotor för höga varvtal.. Hyfsad som pump.


Edit:

Ett trevligt sidoprojekt. Kompisen fick tillskott i sin familj nyligen :grin:
Senast redigerad av Turbodiesel 00:42:02, 28-01-2012, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

kludden

#51 » 21:27:16, 30-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu börjar det likna en lastare :grin:

Kludden
Användarvisningsbild
kludden
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:54:10, 06-05-2010
Ort: Fjälkinge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bolens 2388, Wheel Horse Charger 12

swampen85 (trådstartaren)

#52 » 21:51:45, 30-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

kludden skrev:Nu börjar det likna en lastare :grin:

Kludden


Hehe, Jo :grin: - men de där är ju inte min, utan som de står ovanför bilder från ett studiebesök jag gjorde för att titta hur andra bygger. :mrgreen:
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.

hedin

#53 » 23:59:32, 01-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

ser ut som ett spännande bygge peter! och alldeles i grannbyn!=)
hedin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:11:27, 20-12-2011
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Holder p70

a.Holm

#54 » 21:50:48, 04-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

swampen85 skrev:
nixs skrev:
swampen85 skrev:Efter Flera timmar framför datorn på känt traktorforum, konstaterades att styr-orbitrolen från Danfoss som monterats, var ett Stort Felköp från min sida då det är en orbitrol med 5 kanaler som ska fungera i ett "Closed Center" system och fungerar ej i mitt Rundpumpningssystem.


Det går att lösa med ett par komponenter till.


om någon råkar sitta på dessa komponenter ill bra pris, så är jag intresserad av att köpa dessa då ett till bygge är "på gång" :)

Har en prioventil OLS 80 liggande om du är intresserad...
Ny i kartong.

Vitsen med den som några andra varit inne på är att du kan klara dig med endast en pump till både styrning och ett ventilpaket.
Styrningen blir prioriterad men skickar oljan vidare till ventilpaketet när du inte styr...
a.Holm
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 01:01:58, 08-05-2011
Ort: Grängesberg
Sverige
Maskin: Hemmabyggd bandvagn

swampen85 (trådstartaren)

#55 » 20:51:15, 27-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

nu har jag tillbringat en del tid på att kontrollera alla utväxlingarna på traktorn / bygget IRL, helt enkelt räknat till 10 varv på ingående
axlar och kontrollerat hur många varv ut.

sen har jag ritat upp en skiss och försökt mig på att räkna ut hur
fort maskinen kommer att gå. Ungefärlig arbetshastighet på 1+ back alltså.

(sen kommer ju Lågväxel att finnas för långsamgående jobb, samt möjligheten att låsa automatlådan på 1:an eller 2:an.

(och för Transport sträckor så kan man ju kanske peta i 2.an på den manuella växellådan som annars används för fram och back.)

allt bygger på att vi utgår ifrån att motorn jobbar på 2000rpm och automatlådan jobbar på 3:e steget 1/1 alltså 2000rpm Ut även där.
Fram/back lådan jobbar på 1:an med 10/3.25 utväxling.
fördelningsväxellådan på läge HÖG

Frågan är , Har jag räknat rätt?

är det någon som kan de här och skulle vilja dubbelkolla?
Bild


Mvh//Martin.
Senast redigerad av swampen85 22:37:23, 27-02-2012, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.

JoBy

#56 » 00:19:05, 28-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tycker att du räknar lite konstigt med 10/xx överallt. Normalt skrivs utväxlingar tvärt om. Alltså hur många varv ingående snurrar om utgående snurrar ett varv.


Har googlat lite.

Lada Niva 'transfer case' verkar ha 1.2:1 på hög och 2.135:1 på låg.

Volvo 1031 verkar finnas med följande utväxlingar : 3.15:1, 3.31:1, 3.54:1, 3.73:1, 3.91:1, 4.10:1

Vilken manuell låda använder du?
Ex:
Volvo M40;
1 = 3,13:1
2 = 1,99:1
3 = 1,36:1
4 = 1,00:1
R = 3,25:1


Om jag jämför med dina siffror...

Bakaxel 10/2.85 = 3.509 Kan det vara en 3.54:1 axel?

Fördelningslåda 10/8.5 = 1.18 och det stämmer bra med 1.2:1 för hög.

Växellåda stämmer hyfsat med M40 lådan jag hittade.
1an 10/3.25 = 3.08
2an 10/5 = 2.0
3an 10/7.5 = 1.33
4an 10/10 = 1.0
back 10/3 = 3.33

Utväxlingarna är sedan bara att multiplicera.

Hög och ettan ger

1.2*3.13*3.54 = 13.3 total utväxling

Ett hjulvarv ger som du skrev 2.73 meter
1 rpm på hjulen ger 2.73*60/1000 = 0.1638 km/h

2000 rpm / 13.3 = 150 rpm på hjulen.
Alltså 150*0.1638 = 24.6 km/h

Din uträkning verkar alltså stämma även om du inte räknar som man brukar.

Högsta utväxling ger
1.2*1*3.54 = 4.25
2000 rpm * 0.1638 / 4.25 = 77 km/h

Lägsta utväxling med 3an på automatlådan ger
2.135*3.13*3.54 = 23.66
2000 rpm * 0.1638 / 23.66 = 14 km/h
Senast redigerad av JoBy 00:24:43, 28-02-2012, redigerad totalt 1 gång.
JoBy
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:25:07, 30-01-2011
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Toro Groundsmaster 217D konverterad till baklastare med bilmotor.

Jonas Ryrfeldt

#57 » 00:30:09, 28-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo, nog har du räknat rätt, sånär som på några decimaler, men det spelar ingen roll... :thumme: Låter som att du borde hamna ganska rätt med hastigheterna om du kör Drive i aut. hela tiden, fram/back i den manuella och hög/låg i Nivalådan. Högre transporthastighet tror jag inte du behöver bekymmra dig om....Räkna lite på hur fort den går om du varvar 3500....Inte säkert du vill åka fortare med en midjestyrd minilastmaskin... :mrgreen: En fundering jag har är, hur det kommer att funka med fram/back växling med Driven i hela tiden.... :klia: Men förhoppningsvis funkar det fint med bromskiva på aut. som du tänkt. Tänkte du parallell koppla transmissionsbromsen med färdbromsen, eller har du någon annan finurlig idé?

Håll igång. Mvh Jonas Ryrfeldt.
Allt under 7 liter är en startmotor......
http://ulkenmonster.com/
Jonas Ryrfeldt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:12:27, 24-04-2008
Ort: Degerfors
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: ULKEN MegaTruck -13
Åkerman EC 230B -96
Michigan 175A -59
Volvo L70 -89
Dodge WC 51 -44
Dodge WC 63 -44
Dodge PowerWagon -47
Studebaker T24 Weasel -42 x 2
GMC CCKW 353 Dump Truck -45
Brockway B666 -44 x 3
Volvo TVC x 4
Scania TGB 40 x 2
Ford 7610 -88
Volvo FL6 -96
Ford F350 -02
Ford E350 -01
Ford Bronco -89
Lynx 4100 Boondocker

swampen85 (trådstartaren)

#58 » 10:17:26, 28-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

JoBy skrev:Tycker att du räknar lite konstigt med 10/xx överallt. Normalt skrivs utväxlingar tvärt om. Alltså hur många varv ingående snurrar om utgående snurrar ett varv.


Har googlat lite.

Lada Niva 'transfer case' verkar ha 1.2:1 på hög och 2.135:1 på låg.

Volvo 1031 verkar finnas med följande utväxlingar : 3.15:1, 3.31:1, 3.54:1, 3.73:1, 3.91:1, 4.10:1

Vilken manuell låda använder du?
Ex:
Volvo M40;
1 = 3,13:1
2 = 1,99:1
3 = 1,36:1
4 = 1,00:1
R = 3,25:1


Om jag jämför med dina siffror...

Bakaxel 10/2.85 = 3.509 Kan det vara en 3.54:1 axel?

Fördelningslåda 10/8.5 = 1.18 och det stämmer bra med 1.2:1 för hög.

Växellåda stämmer hyfsat med M40 lådan jag hittade.
1an 10/3.25 = 3.08
2an 10/5 = 2.0
3an 10/7.5 = 1.33
4an 10/10 = 1.0
back 10/3 = 3.33

Utväxlingarna är sedan bara att multiplicera.

Hög och ettan ger

1.2*3.13*3.54 = 13.3 total utväxling

Ett hjulvarv ger som du skrev 2.73 meter
1 rpm på hjulen ger 2.73*60/1000 = 0.1638 km/h

2000 rpm / 13.3 = 150 rpm på hjulen.
Alltså 150*0.1638 = 24.6 km/h

Din uträkning verkar alltså stämma även om du inte räknar som man brukar.

Högsta utväxling ger
1.2*1*3.54 = 4.25
2000 rpm * 0.1638 / 4.25 = 77 km/h

Lägsta utväxling med 3an på automatlådan ger
2.135*3.13*3.54 = 23.66
2000 rpm * 0.1638 / 23.66 = 14 km/h
Jonas Ryrfeldt skrev:Jo, nog har du räknat rätt, sånär som på några decimaler, men det spelar ingen roll... :thumme: Låter som att du borde hamna ganska rätt med hastigheterna om du kör Drive i aut. hela tiden, fram/back i den manuella och hög/låg i Nivalådan. Högre transporthastighet tror jag inte du behöver bekymmra dig om....Räkna lite på hur fort den går om du varvar 3500....Inte säkert du vill åka fortare med en midjestyrd minilastmaskin... :mrgreen: En fundering jag har är, hur det kommer att funka med fram/back växling med Driven i hela tiden.... :klia: Men förhoppningsvis funkar det fint med bromskiva på aut. som du tänkt. Tänkte du parallell koppla transmissionsbromsen med färdbromsen, eller har du någon annan finurlig idé?

Håll igång. Mvh Jonas Ryrfeldt.





TACK så jättemycket båda två!!!

angående hur man skriver /räknar utväxlingen så hade jag inte en aning, utan tyckte bara att de va enkelt att räkna 10 varv in och få ut varven på utgående i % ,så va de enkelt att se hur många varv.

den manuella växellådan är mycket riktigt en volvo låda, beteckningen har jag inte, men de är en gjutjärns låda med skruvad Alu överdel, och växelspaken sitter direkt ner i locket och och låses av en stor alu mutter.
jag tror att den kommer från en volvo 140.

mycket riktigt så blir det en bromsskiva och ett bromsok från en snöskoter på ingående axel i den manuella växellådan, och ett litet bromshandtag direkt på växelspaken, eller en liten fotpedal.
just för att få axeln att sluta snurra när man släppt på gasen och ska växla.

De hela stora syftet med detta va att se om jag ska ändra något i utväxlingen nu när jag ska börja bygga kedjetransmitionen mellen automatlådan och manuella växellådan.
men som det ser ut nu så får det bli Utan utväxling, Dvs 1:1

Tack så mycket ännu en gång! :)
//Martin
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.

Jonas Ryrfeldt

#59 » 10:36:46, 28-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tror du lika gärna kan parallellkoppla transmissionsbromsen o färdbromsen, då behövs inga extra reglage att hålla reda på. Du måste ju ändå stå still, för att växla fram/back. Tror du ska ha skivan på automaten, borde va mindre risk att få "spänn" i lådan,när du ska växla. Bromsar du automaten har ju M40 iaf kedjan att "glappa på".Snurrig förklaring kanske..... :klia: Sen vet jag inte hur det är med MB automater, men en jänke automat skulle vilja ha en extra lagring innan du belastar den radiellt, som du tänkt o göra. Men det kanske sitter vettig lagring i lådan, eller?

Mvh Jonas Ryrfeldt.
Allt under 7 liter är en startmotor......
http://ulkenmonster.com/
Jonas Ryrfeldt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:12:27, 24-04-2008
Ort: Degerfors
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: ULKEN MegaTruck -13
Åkerman EC 230B -96
Michigan 175A -59
Volvo L70 -89
Dodge WC 51 -44
Dodge WC 63 -44
Dodge PowerWagon -47
Studebaker T24 Weasel -42 x 2
GMC CCKW 353 Dump Truck -45
Brockway B666 -44 x 3
Volvo TVC x 4
Scania TGB 40 x 2
Ford 7610 -88
Volvo FL6 -96
Ford F350 -02
Ford E350 -01
Ford Bronco -89
Lynx 4100 Boondocker

swampen85 (trådstartaren)

#60 » 10:44:39, 28-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jonas Ryrfeldt skrev:Jag tror du lika gärna kan parallellkoppla transmissionsbromsen o färdbromsen, då behövs inga extra reglage att hålla reda på. Du måste ju ändå stå still, för att växla fram/back. Tror du ska ha skivan på automaten, borde va mindre risk att få "spänn" i lådan,när du ska växla. Bromsar du automaten har ju M40 iaf kedjan att "glappa på".Snurrig förklaring kanske..... :klia: Sen vet jag inte hur det är med MB automater, men en jänke automat skulle vilja ha en extra lagring innan du belastar den radiellt, som du tänkt o göra. Men det kanske sitter vettig lagring i lådan, eller?

Mvh Jonas Ryrfeldt.


ja, de kanske är lika bra att paralell koppla bromsoket direkt.
ang kedjetransmitionen så blir det självklart stödlager både för automatlådan och volvolådan!

men nu blir jag osäker endå, tror ni att jag behöver 2 st extra lager på varje axel? alltså även ett extra stödlager även Innanför drevet in mot växellådan så att säga?
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.


Återgå till Projekt/renovering/restaurering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bm röd, Vardis och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se