Först när planerna på en travers väcktes i mig så såg jag traversen som den stora kosten. Sen var det ju bara att hänga upp den...
Under resans gång har jag mer än en gång funderat på om det inte var att ta vatten över huvudet och är det verkligen värt besväret att hålla på.
Men nu börjar solen att gå upp och det känns faktiskt som att detta kommer att bli slutfört.
Angående British Racing
Green kulören så var jag hos min polare och sa att de skulle målas i BRG.
Här har du en 4 liters dunk med P1800
grön. Det är VOLVOs BRG.
Sagt och gjort, gratis är gott.
När "folk" ser balkarna så frågar dom "5 ton?"
Enligt vad jag har förstått av beräkningarna här så är de svagt underdimentionerade för 500kg.
Så antingen är "folk" våldsamt okunniga, eller så vet dom vad "som fungerar praktiskt"
Beräkningarna kan ju ha stor säkerhetsmarginal, vad vet jag.
Skall ju lyfta min arbetsbänk på 570kg med traversen så jag får mäta nedhänget eller något annat lämpligt vid belastningen. Men där är vi inte ännu, men snart hoppas jag.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.