Bar in det här skräpet för en snabbkoll, skalet verkar inte gå att ta bort på något enkelt sätt (det är en del av ramen) så det måste kanske dieseliseras osynligt. Det är emot mina principer, å andra sidan borde motorn och övrigt rymmas hyfsat innanför plåtskåpet. Servicevänligt?.. ..Nej!
Lite bilder för våra soffaktiva forumparasiter
Aluminiumskylt, här snackar vi kvalitetsprylar..
Skruvklumpen ser inte mycket ut för världen, men den pumpade bra.
En vy uppifrån.
Den tragiskt döda motorns typskylt.
Sugregulatorn, ett enkelt spjäll.
Syns lite dåligt, men i botten på den (av konstruktionen) halvöppna motorn ligger stora droppar av smält koppar, jag tror att det är ofördelaktigt.
Kompressor & elmotor är förbundna med en grövre klokoppling (en så´n där med gummikors ni vet), och det är en adapterkåpa från något som liknar en SAE-fläns, till elmotorns B5 eller vad det fästet kallas. Kanske denna
skruv även var monterad på Tamrocks dieselmaskiner & borriggar en gång i tiden?
Förvänta er inget stressmeck med detta, jag kommer att pyssla med det här på helgfria söndagar med dåligt väder, när det inte finns några kundjobb inne
Den tänkta Tdi-motorn ska grävas upp, och sedan ska sortimentet av gamla halvtorra helmekaniska insprutningspumpar kollas över, sen har jag för mig att det ligger någon direktstyrd hedenhösturbo i gömmorna. Troligen från någon 1.6:a, men det borde funka även på denna..