Köpte en Trimcut av en här på maskinisten Och det blev lite fel så den gick sönder OBS inget som säljaren rår för Jag var/är nöjd med köpet
Efter ca 5min testkörning så kom en gren och tryckte isär snabbkopplingen på retur slangen och det är inte bra tydligen När klingan roterar med full hastighet så matar den på bra i returen och om det då blir tvärstopp så måste det ta vägen någon stans och det blev genom locket på hydraulmotorn 30mm hål (konstigt det funkade inte längre)
PÅ denna så finns det inget som leder tillbaka oljan från returen till trycksidan när man stänger av Utan den roterar på och "Tömmer" trycksidan. Inget stort problem så länge man inte bryr sig om kavitation i motorn. Och kan ni tänka er att jag trodde att backventilen var inbyggt i motorn. haha Vilken idiot ja jag vet
PÅ modernare maskiner så kanske det är inbyggt i ventilpaketet eller nått
Men när olyckan var framme och returen hoppade isär så kan inte oljan ta vägen någon stans Den ska ju så klart inte lossna men en gren fixade det åt mig Klingan stannar inte direkt på en gång så i detta läge fungerar den som en pump med mycket moment Oljan tog en ny väg där det var som klenast och ut genom ena axel fästet.
La ett extra lager som stöd och för att det såg snyggare ut Tyckte det inte var någon vitts att plan fräsa ytan eftersom det inte har någon praktiskt betydelse
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap! Chevrolet Silverado CC 1500/2015 (Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen) Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare. ...och är numer heltids pensionär!
Det kan man lugnt påstå När jag tog filmen utanför så var det lite nervöst att kasta pinne och filma samtidigt Den hade en "sugande" effekt Grym på träd liknade saker men gillade inte vass Ligger kvar framför bara. Funderar på om det behövs något skydd så man inte skjuter rutorna på maskin.
Hur var det med slipningen på denna dära mackapären ?
Så en fråga till alla som vet mer än mig (vilket är dom flesta)
När jag skör denna med en pump tycker jag det går för sakta. Dåligt snurr Men fördelen är att armen kan manövrerar på ett bra sätt.
Testade att köra med två pumpar dubbla farten om det klipper bättre Men räcker en eller ? Ska man byta till y-slagor i stället för plattorna som sitter där i dag Dom smeker mer än klipper (hur nu en plan yta ska kunna klippa) Eller är det något annat jag har missat. Den kanske inte als används till att klippa gräs vass och lättare sly ? Har läst någon stans att två pumpar får bara användas med max var på 1200 och inte vid transport körning Klara inte filtret mera flöde eller ?
Byta motorn till en med mindre oljebehov Eller blir den för klen. Alla dessa frågor och funderingar
Filmen är med en pump och 1200 varv på motorn
Denna är på dubbel pump men betydligt knepigare att manövrera armen måste släppa lite på fotpedalen som matar ut till slagen och då går varvet ner. eller om man rör spakarna.
danne mähl skrev:Det kan man lugnt påstå När jag tog filmen utanför så var det lite nervöst att kasta pinne och filma samtidigt Den hade en "sugande" effekt Grym på träd liknade saker men gillade inte vass Ligger kvar framför bara. Funderar på om det behövs något skydd så man inte skjuter rutorna på maskin.
Hur var det med slipningen på denna dära mackapären ?
God middag!
Ser att du ställt en fråga för länge sedan...ursäkta sent svar! Slipa på tänderna längst ut på trissan, så biter det bättre.....jag tog lite med vinkelslipen bara!
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet! Det kan aldrig gå mer än åt helvete! ...och det är aldrig "bara"!
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap! Chevrolet Silverado CC 1500/2015 (Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen) Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare. ...och är numer heltids pensionär!
Funderade på denna typ av slipning enligt mig som inte kan alt än så förstår jag inte varför den är slipa på detta vis Och den ser fabriksslipad ut och inte sliten ut. Nyfiken av mig