Peter Persson skrev:Jag försökte så gott jag kunde att få någon som OIE eller annan reservdelskrängare att ta in dessa som reservdel, hade en firma i sthlm som skulle vulka på stommarna men ville ha 20 000 typ för att göra verktyget, ingen nappade dock så jag la ner, har flera stommar som jag kunde skänka gratis bara nån tar på sig att göra dom men icke...
PeterR skrev:Peter Persson skrev:Jag försökte så gott jag kunde att få någon som OIE eller annan reservdelskrängare att ta in dessa som reservdel, hade en firma i sthlm som skulle vulka på stommarna men ville ha 20 000 typ för att göra verktyget, ingen nappade dock så jag la ner, har flera stommar som jag kunde skänka gratis bara nån tar på sig att göra dom men icke...
Kan vara idé att lyfta frågan igen? Jag vet att man ibland kan tillverka prototypverktyg för korta serier. Priset kan kanske bli överkomligt då? Anta att 15-20 tätningar kan tillverkas innan verktyget är utslitet och verktygskostnaden istället skulle landa på 5000kr då är man nere på 350kr/st (plus tillverkning). Är det värt det?
Jag har själv inget egenintresse i detta, tycker bara att det är synd om fullt fungerande kranar skrotas av en så banal sak som brist på en tätning. Tidigare nämnde jag 3D-utskrift. Är det en möjlighet?
Karl-Erik Lindberg skrev:Har du provat att skala av det vulkade gummit, undrar hur det ser ut under gummit kan kanske gå att fräsa spår och fästa en annan tätning i spåret? Som tätar mot huset, kan finns nog nån lösning på detta också.
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster