Jac skrev:Orbitrolen lägger inte ut nån
olja i LS-linjen. Det är prioritetsventilen (dynamic) som gör det via en dysa mellan P och LS.
I neutral dräneras denna olja i orbitrolen men så fort du svänger blockeras den dräneringen och
tryck byggs upp i LS ledningen.
Ok, då är jag med på hur det fungerar.
Bakvänd Ls så att säga.
Har en OLS80 prioventil liggande nånstans i gömmorna, men vet inte om den är för static eller dynamic.
Annars bör man kunna göra som nedan.
Med en
strypning från P in på Ls-ledningen till orbitrolen matar man in olja, lika som en dynamic prioventil skulle göra.
Känner inte att jag behöver prioritering av styrningen.
Man kommer ha väldigt svårt att köra andra funktioner samtidigt, så att oljan inte skulle räcka till åt styrningen.
En OLS80 ligger också på gränsen flödesemässigt på det som ska skickas vidare till kranen.
Kopplar om och drar in Ls ledningen från styrningen före Ls-förstärkaren, pos 4.
Den behövs för att mätta Ls med tillräckligt flöde.
PVG32 skickar inte ut så mycket olja i Ls-ledningen, och när man har en pump och
regulator som blöder av lite olja till tank så kan det bli så att man inte kommer upp i rätt tryckivå.
Då behöver man förstärka Ls-signalen genom att skicka in mer olja, men fortfarande med samma tryck.
Passar också bra om man ska köra med strypningen mellan P och Ls på orbitrolen.
Annars hade det kunnat bli så att strypningen släpper igenom för lite olja jämfört med vad som blöder av i regulatorn på pumpen, och man får inte upp trycket.
Schemat ser ok ut vid första anblick men mätuttagen är bakvänt ritade, en obetydlig detalj.
Ok!
Fixat!