Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenProjekt/renovering/restaurering

slipa snöslunga?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera dina projekt som renovering/restaurering här

ante.b (trådstartaren)

#1 » 20:27:14, 28-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en snöslunga till traktorn som jag tänkte måla till sommaren, är det bara blästring som gäller före eller går det att slipa med rondell stålborste?
tips mottages även bilder
ante.b
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:00:55, 12-05-2017



JD400

#2 » 20:55:40, 28-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stålborste brukar väl gå sådär tycker jag. Lös rost och färg får man ju bort men sitter rosten lite så blir den mest bara blankpolerad. Då tycker jag det tar bättre med en såndär slipskiva som har en massa små sandpapper som ligger omlott som man sätter i vinkelslipen, tyvärr går de också åt rätt fort och är svårt att komma åt i skrymslen. Så en rejäl bläster är väl det bästa. Men det beror ju på hur noga du tänkt vara och var rosten sitter också. Sitter den gamla färgen ordentligt räcker det väl att matta ner den lite och måla över.

1 person gillar det här inlägget.
JD400
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:03, 08-10-2007
Ort: Dalarna
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JD400

SK Racing

#3 » 21:02:42, 28-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Många gånger så kan det vara värt o kolla med någon lokal firma som blästrar o målar om dom kan ta sig an prylen, dom har ju oftast någon tid på året då det är lite o göra o kan då backa på tim debiteringen, alt att dom tar den tillsammans med ett annat stort jobb och att du är flexibel ang kulören så det som blir över i sprutan från "storkunden" hamnar på din maskin, när jag har fått saker blästrade o målade så har jag varit väldigt flexibel ang kulören och det har märkts på slutnotan.

Dock har två kulörer varit strikt förbjudna o det har varit o är ollonlila o fi**läppsrosa...
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)


Återgå till Projekt/renovering/restaurering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se