Tänkte fixa till motorkärran som stått ca tre år nu.
Den har gått på en torvmosse och kört iland grävda butar ca -70-85.
Hondamotor med oljekoppling och treväxlad pvlåda samt pvbakaxel från början.
Inga bromsar, gick ju så tungt på mossen så den stannade bara man släppte gasen.
Man lägger i vxl och gasar så åker man iväg.
När man ska växla släpper man bara gasen och växlar då den frirullar.
Man stå på flaket och köra eller fälla fram handtaget och gå framför och köra.
Släpper man gasen står den still med vxl i och puttrar fint på tomgång som bara en hondamotor kan sen
är det bara att gasa så följer den med.
Har använt den till stängslingsarbeten.
Mycket praktisk pryl.
Nu blir det reparation med målet funktion före utseende pga
alldeles för många projekt.
Så det blir detta eller inget och den ska vara kvar på gården är det tänkt.
Tillverkad av Salstad bil och
traktor tillverkningsnummer 09 : 78
Har nu bytt till en fyrväxlad låda som jag tror kommer från en valp.
Skiva för kardanbroms på så jag tänkte försöka göra någon form av mekanisk nödbroms .
Den är ganska otäck med skapligt lass på torrt underlag.
Ända bromsen nu är att gå framför och trycka ner handtaget mot däcket....
Får se hur det går, ha en bra kväll!!