Mörkare blir det.. Hittade mer rost i ramen på duetten, runt bakaxeln, jättetråkigt att laga om man inte.. Jo just det, lyfter av karossen! En rejäl dos ångest inblandad i det beslutet.. Gick rätt bra, inget som var överjaevligt fastrostat utan det tråkigaste var att hacka bort all underredsmassa.. Plockade ner tanken innan lyftet då det såg trångt ut och den vill man ju gärna ha i uthuset när man svetsar.. Räckte att jag bröt lite så gick det hål i sopparöret, dags för byte, ska byta längsgående bromsrör åxå. Får väl hacka rent chassit så gott det går och se hur många hål som dyker upp..
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.
I vilket fall, har inventerat plåtförrådet, slutade med en plåthämtarutflykt! Och då får man ju även veva igång släpkärrestöldskyddsT22an! Men nu tänkte jag passa på att åka T-Ford medans det är väder för dylika äfventyr!
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.
Ludde eriksson skrev:Perfekt ju Lagom fart att man inget missar o inga rutor att veva ner för att få bra bilder
Precis! Dessutom som gjord för små halvdåliga skogsvägar..
rospigg skrev:Skogsvrak? Snarare en godisskål! /Rp
Nu tillhör jag dom som anser att en 650 är modernt skräp.. Men visst är det kul med undanställda gamla maskiner, man blir ju sugen på å fixa iordning..
rospigg skrev:Mkt trevliga bilder, Hidmannen
Tackar!
Inte hänt mycket här idag, blev inringd till jobbet för att hjälpa till att byta en bränsleskruv på en brikettpanna på förmiddagen, gick bra men det försvann fyra timmar.. Jaja, bra betalt för tusan. Hackade iallafall bort lite underredsmassa ikväll. Hål både här å där.. Men, har hört mig för, kan finnas en bättre ram i bekantskapskretsen! Var visst bara främre balken som var riktigt dålig.. Får besked imorron..
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.
Fick besked om duettram idag, lät som den var ungefär lika dålig som den vi har så det blir att laga upp denna! Har skrapat bort några kilo underredsmassa ikväll, väldigt ointressant sysselsättning. Så ikväll blev det återfall på den lille solomotorn! Klurat en del på vevaxeln, så nu blev det allvar! Rättat till dubbhålen. Premiär för nya lillchucken! Upp med lilla fyrbacken och rikta in. Dubb i andra änden och så kan man svarva upp ramlagren! Sen var det ju vevtappen, lurigt att få till.. Svarva upp en stump med samma dia som tappen. Och "nolla" stöddockan mot den. Sen sätta upp stora fyrbacken, och sätta lilla fyrbacken i den med ungefär rätt slaglängd. Sen lägga vevaxeln i stöddockan och rikta in axeln i lilla fyrbacken. Hängde ni med? Hiskelig obalans blev det iallafall! Sen är det "bara" att svarva.. Inte idealiskt med stickstål men det funkar! Blev lite gravar kvar men nu duger det till mig!
Blir en del jobb med att polera upp tapparna med men det får bli en annan kväll..
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.
Vilken inspiration. Jag fick en Volvo penta en encylindrig diesel när jag jobbade på återvinningen. Killen som skulle kasta den hade plockat av toppen och cylindern och hade fått runt motorn. Önskar bara att kunna sätta ihop den igen och starta upp. Ljudet är bör vara lika hänförande som en BM Victor. Kul att se att ingenting är omöjligt.