Körde in en isbit igår för att få på lite mer av hytten!
Pysslat
blinkers, modernt så det förslår!
Fixade iordning ljuset igen med, åkdonet numera utrustat med totalt tre säkringar!
Fjucklade dit sidorutorna, riktigt bökigt, fick trä ihop rutan med listen samtidigt som man monterade i bågen..
Sen var det servicedags, rengjort
luftrenare, en god skvätt vatten i den..
Bytt
olja och filter, fyllt på olja i bränslepumpen!
Samt bytt spridarspetsar, undrar om dom var original? Riktigt risiga iallafall..
Han har alltid startat lätt men en
spridare har velat hänga sig med kall motor med en massa roliga rökeffekter som resultat.
Bara provstartat med dom nya spetsarna men nu går han klart snyggare, framförallt på tomgång, ska bli kul att prova med lite lass bakom!
Nån som ser felet här förresten?
Drog fast karossen och styrsnäckan å lite annat på duetten i eftermiddag åxå.
Ikväll blev det lite avkopplande solomek som avslutning!
Plockade ihop regulator/magnettransmissionen.
Klurade på tändinställning en stund tills jag hittade ett litet körnslag!
Mycket riktigt, med motorn i ödp så hamnade magneten rätt bra!
Skruvade på drivsidelocket åxå, får försöka lösa problemet med stoppskruvsmärkena till stödlagerhållaren..
Tror det blir att fräsa spår som stoppskruvarna bottnar i så inte det spänner axiellt i vevaxeln..
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.