Om släpvagnen ska behålla den gamla identiteten och årsmodellen efter regbesiktning, så ska belysningen motsvara de krav som gällde det år då den ursprungligen typbesiktigades. Om den däremot ska få en helt ny identitet, så ska belysningen motsvara dagens föreskrifter.
Fram till 1976 års modell dög det tydligen med bara vita reflexer framåt, från 1977 och framåt måste det finnas vita
positionsljus framåt.
Sidomarkeringslyktor åtminstone baktill på sidorna har varit krav sedan sent 1960-tal, om vagnen överstiger en viss längd krävs sidomarkeringslyktor även längre fram på sidan.
Glöm inte skyltlyktorna, tänk på att det oftast behövs belysning från båda kortsidorna för att nummerplåten ska bli tillräckligt jämnt belyst.
Om vagnen är av årsmodell 1984 eller senare, så måste alla lyktor vara e-märkta.
Eftersom denna
vagn verkar ha haft sidomarkeringslyktor både framtill och baktill på varje sida, samt vita positionsljus framåt, så är det väl bäst att göra likadant i samband med ombyggnaden.