Magloman och skogsgurra, haha ja det är en avvägning av prestanda/pris. jag har funderat lite kring detta och precis som magloman säger blir det ju betydligt billigare med truckmotor och 4 fritidsbatterier vilket är en stor fördel , nackdelen är att det blir tungt och skrymmande med denna lösning och troligen inte lika skoj.
Med min tänkta lösning tror jag triken kan fungera hyffsat både på grusväg och offroad utan att bli för tung, stora nackdelen är ju prislappen och även känner jag mig lite tveksam till batterival, ska jag ha något som har hög energidensitet per kilo och samtidigt komma undan så billigt som möjligt så är nog 18650 cellerna vägen att gå.
samtidigt är det lite gambling när man köper celler från kina då dessa kan vara dåliga och inte hålla specen.
Sen funderar man ju på vilka batterialternativ som finns om 2år? utvecklingen går fort....
Ibland funderar man ju nästan på att slänga dit en förbränningsmotor, men det är ju el jag helst vill ha och jag behöver ju inte köpa allt på en gång (sprida kostnaderna lite).
Än är inget hugget i sten, men jag fortsätter byggandet efter min grundtanke så får vi se vad det blir