Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenProjekt/renovering/restaurering

Mattsson zetterlund vf600

61 inlägg • Sida 5 av 5
Diskutera dina projekt som renovering/restaurering här

Frasse383

#61 » 21:21:23, 09-01-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

smv skrev:Det borde ju vara så att de M10-skruven bara fäster kilen i Z och agerar "slutlåsning" efter justering. Men om kilen skulle vara lite för låg i höjd så kan det ju vara så att du behöver shimsa under kanske? Annars prova att backa av justerskruvarna mer.

Kul att få svar! :grin: Ja det verkar som att kilen är lite grann för låg i höjd. Om jag backar av så att justerskruvarna inte ligger på alls, men det blir ändå så att M10-skruvarna låser fast när jag drar år dem. Jag funderade på shimsning i höjdled som nämns, och det kan vara så jag behöver göra. Just nu är dom knappt åtdragna alls för att få lagom glapp, men även om det går lätt just nu så är det nog inte tillräckligt stabilt om man trycker på med ordentlig belastning.

1 person gillar det här inlägget.
Frasse383
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:46:46, 06-05-2019
Ort: Västernorrland
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till Projekt/renovering/restaurering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se