qqq skrev:Intressat, hur bra sitter färgen och hur bra verkar rostskyddsegenskaperna vara ?
finns det andra färger också?
Ivar Risslén skrev:Det behöver inte bli så varmt för att eventuellt tenn ska smälta och oxidera på en batterikabel. Det felet har jag också funnit någon gång samt även haft en lös kabelsko nere vid startmotorn utan att det har märks med startsvårigheter på vintern vid kallstart.
En diodlampa kräver så lite ström när man mäter så man kan inte vara helt säker då det ska vara lite höger strömmar. Det bästa sättet att mäta att batterrikablar är okej är att mäta spänningsfallet mellan blypolen och skruven på startmotorn under belastning. Hade du gjort det så hade du kanske inte behövt byta startmotor.
Misstänker jag kabelbrott så brukar jag hålla i ändarna på kabeln och dra lite i den. Oftast så får man ut lite av ledaren och då vet man att det är något fel.
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster