Det finns fan inget värre än att skruva i bilar. Jag hatar det med passion. Låt mig illustrera.
Massa kablar vakumslangar och skit som måste lossas för att sen kunna lossa de där två bränslerören i överkant.
Den här spjällmotorn ger ett ökänt fel 2015 på VAG. Men notera att det är tre hål i plasten (insuget) men ingen
bult från den här sidan som på många andra modeller.
Slipa till en TX30 kortare och köpa minsta bitsnyckeln från Wurth.
Där bakom sitter bultarna, vad i helvete liksom! bilden ger sken av att det är mycket plats, man får in två fingrar och kan knarpa två klick åt gången.
Såhär ser ersättningsmotorn ut och den verkar på en liten arm i plast som inte syns på bilderna.
Men tror ni det går att få lös bultarna... Spjällmotorn sitter mellan två fästen i plastintaget och bultarna är för långa för att komma ut. Så nu sitter jag här och kommer inte vidare. Nån som har några ideér?