+1
Hatar också att skruva med bilar..
Svarar mig själv.robin.gustavsson skrev:Får trakassera svågern lite i helgen här så får han kolla pris på ett ok till veckan.PeterR skrev:Samma sak hände min Hilux. Jag putsade och bytte repsatsen. Nästan lika illa efter bara knappt ett år. Nu blev det original utbytesok. Bilen rullar lättare och bränsleförbrukningen ser bättre ut nu.
Byt ok! Har Du känningar hos Toyota så är det väl enkelt?
Ett par kolvar och tätningar kosta inte många kronor på trodo.se. Iövrigt köper jag skivor och belägg där. Men just ok håller jag med både dig och Torbjörn. Det är lika bra att köpa original om man har tänkt behålla bilen i några år.
Skickat från min F5321 via Tapatalk
PeterR skrev:Börjat svarva ur bäraxeln till grannens plog. Är det någon annan som provat att reparera en sån här bäraxel? Kat 2 (28mm tapp) som brustit.
PeterR skrev:PeterR skrev:Börjat svarva ur bäraxeln till grannens plog. Är det någon annan som provat att reparera en sån här bäraxel? Kat 2 (28mm tapp) som brustit.
Nu är det klart. Misslyckades lite med passningen. Tänkt att krympa fast axeln, men svarven, och framförallt maskinisten, lämnar en del övrigt att önska. Loctite 660 och dubbla rörpinnar fick bli lösningen. Tyvärr är nog tappen lite mjuk? Gick nästan inte att borra för rörpinnarna. Om det blir en nästa gång lutar det mot kat 3 (37mm).
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot], Winne_the_Pooh och 4 gäster