Hejsan J-A!
Nå, om man då lagar "gafflar" till de nu "godkända"
truckhjulen (helt enkelt som framgaffeln på en cykel) och lutar den en aning , typ som kärrhjulen i ett snabbköp, så skall de väl alltid svänga sig efter färdriktningen ifall man skulle vilja flytta runt något, eller kanske vrida runt? Om allt är lagrat och snurrar som det ska, tycker jag det borde lyckas, och bra
tryck i däcken förstås.
Storleken på min kanske skulle bli ca 4,5m bred och max 3,9m hög (porten i hallen blir 4m bred och 3,8m hög), takhöjd inne 4m.
-Hur brett mellan hjulen (alltså på var sin sida, i botten på "A") skulle jag då behöva så den står stadigt, och så att man vågar
rulla runt med den, med eventuell last, utan att vara rädd att den skulle kippa framöver? Tänker om den blir för skrymmande och vill väl därför gärna ha den så smal som möjligt?
Har nu inget till pappers ännu, bara funderingar så långt, men jag tror den skulle bli mer praktisk än en fast kranstolpe intill ena väggen, eftersom den då kunde flyttas?
Hade först tänkt mig en sån väggfast med
bom som svänger 180', men begränsningen där är ju att den permanent står på samma plats, och skulle ha mycket mindre kapacitet, typ max 500kg antar jag. Den jag blivit erbjuden finns redan i byn.. Å andra sidan tar en sån modell nästan ingen plats alls när den är invikt mot väggen och inte används..?
Blev plötsligt svårt det här
hmmm..?
Blir väl till att på "varma sidan" montera den väggfasta för mindre alldagliga lyft, och så får man släpa in den stora, när traktorn skall delas eller något liknande tungt.
Blev nog lite trådkap nu detta, beklagar