dea skrev:Är det kommande projekt med flishugg
eller det är nåt som redan står hos dig
Ja, jag funderar på att bygga en självmatande skruvhugg, såg nån
finsk modell för länge sen och den gick väldigt bra.
Nu har jag rätt bra tillgång på frityrolja så det är inte säkert att det blir
något bygge.
Fast det är väl bara en tidsfråga innan dom förbjuder privatpersoner att
hämta
olja så det är kanske lika bra att börja att bygga.
Robban_C skrev:Ett alternativ skulle ju kunna vara att sätta filtret på innerskärmen. I alla fall för den som siktar på SBP.
Ja det kan vara ett sätt, borde inte vara så mycket jobb, skruva en grov
plåt i blocket och två hydraulslangar,fast nixs förslag skulle nog
fungera bra, sprutar allt med spillolja och underredsmassa se det
ser ut att suttit där i 10år.
Jag har besiktat med td40 i 5år utan regbesiktning, tror inte dom ser skillnad på en td40 och td61.
Original grenrör går inte att använda, om man inte vill ha turbon genom motorhuven
Tänkte använda delar från två grenrör och göra en mittbit, hade
man haft grenrör från en td60 så hade det nog passat.
Tillverkning av mittbiten, har svetsat så den blir rund i böjen.
Fräser ur böjen med en rund
fräs så det inte bromsar flödet så mycket.
Slog sig nog 3mm av svetsningen.
Verkar vara bra gjutjärn för det var lätt att svetsa.
Turbon på plats, får se om där är plats till att dra luftröret över motorn
annars får man dra det framför motorn, fast då kan man lika bra sätta
intercooler också.