Här är det mesta av grejorna tillbakamonterade. En hel del jobb och ordet "servicemån" var säkerligen ett icke välanvänt vokabulär på bobcatfabriken under 80-talet.
Det är riktigt jäkla trångt och man måste sätta tillbaka grejorna i rätt orning.
Mycket av kopplingarna håller måttet 1-tum och det hade jag inte som kråkfot så jag gjorde en egen
nyckel av en vanlig ringnyckel.
Först slipade jag av nyckelns ytbehandling runt ringen, sedan är det pålagt några mm av en
pinne som ger en härdbar fog. Efter det är nyckeln upphettat till ca. 920 grader celcius och sedan nersänkt i en hink med isvatten. Sedan är nyckeln anlöpt i 1 timma i 230 grader och efter det uppsågad och lite slipat. För "vanligt" chromevanadiumstål är detta ganska lagom för att få en bra härdning.
Efter 1 timmas körning av maskinen med lite pauser och kortare stunder med cylindrarna fullt tillslagna i ändläge var det helt torrt under ventilpaketet, med lite tur är det inget som börjar läcka närmsta 100 timmarna. Har bytt ut de flesta slangar som rör sig + lite fler slangar + alla axlar och bussningar. många axlar höll idiotmåttet 1,25 tum och hade ganska slitna bussningar som gick direkt i godset ( ! ), så där borrade jag ut med 33,75mm och brotschade sedan upp hålet till 34mm, axlarna vart vanlig SS-2541 eftersom det är så enkelt att svarva i. Vissa av axlarna och bussningarna var ganska fint skick så där körde jag med idiotmåttet 1,25 tum slipad
axel BS S80 som är ett lätt härdat rostfritt.
Äntligen klar för tvätt och sedan användning ! Också dragit bak 3-e funktionen som jag har till en liten dumpervagn jag bygt i 355 Domex.