Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerSkid steer/teleskoplastare

Fixa lite med Bobcat 310

88 inlägg • Sida 6 av 6
Diskutera skid steer och teleskoplastare här

Pilberga

#76 » 20:44:57, 30-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok tack det blir att prova om det kan vara det som är felet håller tummarna för det.
Pilberga
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:46:10, 29-08-2013
Ort: Valdemarsvik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Jx90u



manapp

#77 » 23:05:33, 30-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Högfartén styrs av en magnet koppling på utgående motoraxel. Denna aktiveras av knappen på vänster styrspak. Från den knappen går en kabel ner till relät. ´Kan ta en bild på hur det ser ut på min ifall det kan vara till någon hjälp. Ett annat tänkbart fel är att du har glapp i sladden som är kopplad till magnet kopplingen. Är din Bobb helt i original utförande?
manapp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:04, 04-01-2013
Ort: Grillby Enköping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: div verkstadsmaskiner örn svarv, Schaublin 120 VM, Cincinnati MI2 fräs, Aciera F3 törn verktygsslip, Abene rundslip mm

Pilberga

#78 » 21:09:59, 31-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för tipset men plockade isär reläet utan resultat.... Har ni något mer bra tips?!
Pilberga
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:46:10, 29-08-2013
Ort: Valdemarsvik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Jx90u

Pilberga

#79 » 21:40:06, 31-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu ser jag att det finns bra tips tack för det. Ja Bobb är helt original (tror jag) ska fortsätta sökandet,
nu har jag en ny tråd att jobba med.....
Pilberga
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:46:10, 29-08-2013
Ort: Valdemarsvik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Jx90u

manapp

#80 » 22:15:52, 31-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du kollat att relät drar när du trycker in knappen för högfart? Om inte så ligger felet före strömbrytaren, tex glappkontakt. Drar relä och det kommer ström på rätt stift så ska du leta på vägen mot magnetkopplingen. Drar inte relät så är det matningen till relät. Du kan testa magnetkopplingen genom att ge den en strömpuls frän en kabel kopplad direkt till batteriet, då får du bekräftat att magnetkopplingen fungerar (tveksamt om det är fel på den) Röstar på relät eller matning till relät eller starkströmmen från manöver knappen.. Är rätt vanligt att det vibrerar loss någon sladd ibland. Dessutom kommer det lite skit in i kontakterna och ställer till med elände.
Har du handboken till bobben? Tror jag har ett el schema om det kan vara till någon hjälp.
manapp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:04, 04-01-2013
Ort: Grillby Enköping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: div verkstadsmaskiner örn svarv, Schaublin 120 VM, Cincinnati MI2 fräs, Aciera F3 törn verktygsslip, Abene rundslip mm

Pilberga

#81 » 20:37:34, 01-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej helt rätt om reläet det är det som är felet. Verkar som det är glapp i det på något vis, gjorde det rent då drog det några gånger sedan la det av igen. Har mätt över knappen den verkar ok så ett nytt relä så är jag nog på banan igen. :thumme:
Tack för all hjälp ett härligt ställe detta snabba och kloka svar!!!
Pilberga
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:46:10, 29-08-2013
Ort: Valdemarsvik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Jx90u

manapp

#82 » 20:52:14, 01-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pilberga skrev:Hej helt rätt om reläet det är det som är felet. Verkar som det är glapp i det på något vis, gjorde det rent då drog det några gånger sedan la det av igen. Har mätt över knappen den verkar ok så ett nytt relä så är jag nog på banan igen. :thumme:
Tack för all hjälp ett härligt ställe detta snabba och kloka svar!!!


Jag hade samma problem för ett par år sen.. :grin: Har nog haft dom flesta problem man kan ha på en 310 de 20 år jag haft min..
Kul att kunna vara till lite hjälp :grin:
manapp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:04, 04-01-2013
Ort: Grillby Enköping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: div verkstadsmaskiner örn svarv, Schaublin 120 VM, Cincinnati MI2 fräs, Aciera F3 törn verktygsslip, Abene rundslip mm

Pilberga

#83 » 21:17:48, 02-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Japp då går pärlan som en ny.... 60kr fattigare för ett nytt relä på macken men det var det värt för nu går Bobb som han ska, full fart spar tid :thumme:
Pilberga
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:46:10, 29-08-2013
Ort: Valdemarsvik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Jx90u

Andert (trådstartaren)

#84 » 13:47:28, 28-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har jag bytt till en 140 remskiva på min. Får känslan att maskinen beter sig som den ska nu, var väldigt slö med 100 remskiva. Motorn jag köpte är stark nog att köra på låg gas och hög gas. Ska koppla in på gashandtaget bara så blir det bra. Tyvärr läcker hydraultanken jag svetsade lite, så får ta och ta fram den i höst. Behöver maskinen nu till mitt verkstadsbygge. Jag har svetsat till fästen på ett par gamla BT-truck lastgafflar, Funkar riktigt bra att bryta sten med samt gräva under grund. Tänkte fixa så jag kan sätta en balk med piggar också på dessa för att fixa grusplanen.
Bild
Bild
Andert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:10:45, 14-10-2009
Ort: Norduppland
Maskin: Bobcat 310, Ford 6700

Pilberga

#85 » 22:11:40, 24-09-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej igen då har man fått lite nya bekymmer med Bobben. Den går illa som f...n efter några minuter körning!? Gjorde rent förgasaren,körde med startgas runt den (då den är lite sliten),matade soppa med självfall, bytte till annan tändspole,kabel, nytt stift. Inget hjälper!! Min nya teori är att brytarna är körda om det finns några??? Försökte plocka bort svänghjulet idag det har nog suttit sedan 83 satt fast..... Någon som har en idé vad som kan vara felet på pärlan man klara sig ju inte utan en 310a....... :klia:
Pilberga
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:46:10, 29-08-2013
Ort: Valdemarsvik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Jx90u

manapp

#86 » 22:37:53, 24-09-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vist finns det brytare om du har original koller motorn.. bytte för 15 år sen och har inte haft något problem med brytaren sen dess, kika på kondensatorn den kan stöka. Det där att den går skit har jag upplevt några gånger och varje gång har det varit bränslefiltret som blivit igensatt. Kan bli lite vatten i tanken också.. . Brukar använda såna där filter man bara skarvar på slangen. Kolla tomgångs och huvudmunstycke. Jättekänslig på rätt inställning. Ett annat lite ovanligare fel kan vara att något av membranen i bränslepumpen är dåliga.
manapp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:04, 04-01-2013
Ort: Grillby Enköping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: div verkstadsmaskiner örn svarv, Schaublin 120 VM, Cincinnati MI2 fräs, Aciera F3 törn verktygsslip, Abene rundslip mm

Pilberga

#87 » 21:48:49, 07-10-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej har varit dåligt med tid för Bobben :-( men har provat en annan kondensator utan resultat. Hittade brytarna (pinsamt) letade ju som man brukar bakom svänghjulet...... suck så sitter de mitt framför näsan. De ser inget bra ut måste ha nya.... har ni några bra tips vart man köper nya på nätet??
Pilberga
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:46:10, 29-08-2013
Ort: Valdemarsvik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case Jx90u

Andert (trådstartaren)

#88 » 21:45:53, 12-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Några år sen sist. Boben går några timmar varje sommar förra så skyfflade den ut skräp ur en gammal vedbod samt fyllde på med grus. I sommar nu så är det diverse i trädgård och ev göra rent i ladugård. Nu har jag lite funderingar på att bygga en "front hoe" grävskopa för att kunna gräva gropar lite enklare. En bra bild
på vad jag vill bygga: http://www.skidsteerforum.com/DesktopDe ... stID=64911 . Skissat lite och tänkte sätta denna på BT truck gaffel och ha den upp och ner i gaffelstället jag har till bobben. Bara principskiss för att kunna matcha in hydraulkolv. Nån som har en liknande själv?
Bild
Andert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:10:45, 14-10-2009
Ort: Norduppland
Maskin: Bobcat 310, Ford 6700


Återgå till Skid steer/teleskoplastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se