Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerSkid steer/teleskoplastare

Bandburen Skid Steer

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skid steer och teleskoplastare här

Hydi (trådstartaren)

#1 » 17:57:24, 02-08-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla maskinvänner!

Jag står i begrepp att köpa en bättre begagnad kompaktlastare / skid steer och den skall vara bandburen. Den skall i huvudsak användas för eget bruk kan bli aktuellt att utföra jobb för andra men då i begränsad omfattning. Någon som har erfarenhet av dessa ? I Sverige är de ju inte så vanliga och därför är ju utbudet begränsat till några få märken även om fler märken är på gång. Det verkar som om klassikern Bobcat är vanligast, någon Cat och Takeuschi har jag också sett. Någon som känner till de olika märkernas för och nackdelar ? Nästa fråga gäller high flow eller inte, tanken är att så småningom skaffa ett grävaggregat så som man tidigare hade på de äldre kompaktlastarna, jag vet att detta koncept är förlegat men jag vill inte skaffa en separat grävare utan tycker detta duger. Därför kanske det funkar utan high flow för det hade väl inte äldre kompaktlastare ?
Hydi
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:04, 30-07-2016
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Kubota R 410
Belos 3440
Veineri 1.33B




Återgå till Skid steer/teleskoplastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se