Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerSkid steer/teleskoplastare

Lull 844

6 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skid steer och teleskoplastare här

Roine.e (trådstartaren)

#1 » 09:57:58, 16-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjena.
Har lurat på att skaffa mig en teleskoplastare, istället för rövhackan då jag har ett mindre behov av den nuförtiden. Den ska inte vara för dyr då den i första hand kommer att vara en ren hobbymaskin, eventuellt kommer jag någon gång då och då hyra ut den till firman jag jobbar på då vi har behov av att lyfta högt emellanåt. Hittills har jag sneglat lite på äldre Jcb och Lulls 844. Lullarna ligger bra till i pris, och de som finns på blocket nu har stora BM vilket är ett plus då jag har tillgång till lite sådana redskap. Men hur är de? Orkar de styra lite snö? Lasta grus? O pallar de med en planeringsskopa? Motormässigt? Tänker att här kan jag säkerligen få lite input!
//Roine
Hobbymaskinist som planterar buskar i trädgården med traktorgrävare. Styr lite snö då å då med en Wille 655 oxå.
Roine.e
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:22:35, 05-09-2006
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM Volvo LM218 -61
Hembyggd minigrävare typ Digger.
Wille 655c (på jobbet)



Roine.e (trådstartaren)

#2 » 00:04:39, 15-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ingen? Nu är kompisen på väg att skaffa en dessutom.. Men det skulle sitta bra med lite fakta o tyck o tänk.. Någon här måste väl veta något om dessa?
//Roine
Hobbymaskinist som planterar buskar i trädgården med traktorgrävare. Styr lite snö då å då med en Wille 655 oxå.
Roine.e
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:22:35, 05-09-2006
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM Volvo LM218 -61
Hembyggd minigrävare typ Digger.
Wille 655c (på jobbet)

bm1113

#3 » 02:59:32, 15-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej tyvärr kan jag inte hjälpa till mycket men om man ser på äldre Teleskoplastare så är det ju oftast man ser Lull så på så sett verkar ju dom vara bra iaf :) kollade om det fans någon tråd om dom här fins inte mycket men i denna fins lite fakta
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=10700
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

burmansvägmaskiner

#4 » 07:03:14, 15-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

USAs försvarsmakt hade ju såna där vete katten om inte den vart tagit fram för krigsmakten.De maskiner jag har sett har haft john deer motor
burmansvägmaskiner
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:33:26, 26-11-2009
Ort: altersbruk
Maskintyp: Väghyvel
Maskin: MATTSSON 266 .MICHIGAN 35 .BM 430.

stromberg66

#5 » 18:30:33, 15-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag har en 1044b o jag är skitnöjd med den orkar mycket o ingen elekronik sitter en 4 cyl jd motor i min

david
stromberg66
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:01:03, 29-11-2009
Ort: vingåker
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Roine.e (trådstartaren)

#6 » 22:32:13, 15-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för svar! Det var en 1044 som han kollat på nu senast, men den försvann från blocket under dagen idag.. :???:
Jag framhöll just avsaknaden av elektronik som ett stort plus, eftersom sådant är dyrt o krångligt att fixa när det börjar krångla... Få se om det dyker upp nåt mer obekt. Finne en 844 oxå på blocket, är nog heller inte så dum tror jag..
//Roine
Hobbymaskinist som planterar buskar i trädgården med traktorgrävare. Styr lite snö då å då med en Wille 655 oxå.
Roine.e
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:22:35, 05-09-2006
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM Volvo LM218 -61
Hembyggd minigrävare typ Digger.
Wille 655c (på jobbet)


Återgå till Skid steer/teleskoplastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se