Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerSkid steer/teleskoplastare

Hi-tec 210c grävaggregat på Bobcat S185

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skid steer och teleskoplastare här

Christian Viberg (trådstartaren)

#1 » 23:41:50, 27-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ny här på forumet och ny på grävaggregat.

Jag har skaffat mig ett Hi-tec 210c grävaggregat till min Bobcat S185. Grävaggregatet har ett klassiskt stativ som man viker in i hytten på lastaren. Jag har provkört ett par olika Bobcats innan jag köpte just denna. En av dem jag provkörde hade även ett Hi-tec grävaggregat med joystickar inuti hytten. En annan jag kikade på hade radiostyrd väska med joysticks så man kunde arbeta utanför lastaren.

Min fråga är om det finns någon där ute med erfarenhet av något av dessa två sätt så man slipper stativet in i hytten.

Tacksam för svar.
Christian Viberg
1 inlägg
 
Blev medlem: 23:31:01, 27-01-2022
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Bobcat S185 med Hi-tec 210c grävaggregat.



Stridis2

#2 » 22:02:20, 28-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag är av åsikten att grävaggregat i alla dess former är en nödlösning. Jag köpte ett till min Case kompaktlastare, men efter ett tag blev jag så frustrerad av detta att jag köpte en rundsvängande grävmaskin!
Mitt aggregat har en stol snett framför och över maskinens förarplats. Fördelen är att man ser bättre än när man sitter kvar inne i hytten, men nackdelen är att man inte kan flytta maskinen utan en massa akrobatiska övningar. Skulle jag välja så hade jag tagit ett aggregat med spakarna inne i hytten.
Radiokontrollerat låter riktigt spacitg, men frågan är hur dyrt det blir jämfört med hur mycket nytta man har av det? :klia:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till Skid steer/teleskoplastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se