Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerSkid steer/teleskoplastare

Jcb 537-130 SLI -97

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skid steer och teleskoplastare här

Jacob ks (trådstartaren)

#1 » 10:22:23, 04-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjohej gott folk.
Har en jcb teleskopare där jag fått lite bekymmer.
Dubbelgrej egentligen, från början fick jag ett fel på kontrollkortet med in/utskjut. Det var ett antal reläer som gav upp. Massor med ärg överallt. Rengjorde o böt ut de kassa reläerna. Dessvärre var det något annat strul också vilket gjorde att jag kopplade in ut på en annan port. Det här drog ju då sönder en transistor i SLI enheten. Att hitta på vilken Transistor det är är inte helt enkelt.
Till saken hör att maskinen inte är värd så mycket att jag vill lägga ut 30 40k på den.
Den används väldigt begränsat jag har inget superbehov av SLIn i sig, aldrig på dom vikterna.
Går det att bygga bort själva SLI styrningen? Vore skönt att i te behöva skrota maskinen för en sån liten grej.
Jag är väldigt medveten om att det är en säkerhetsfunktion men som sagt, är aldrig i närheten av överlast.

Vänligen
Jacob
Jacob ks
1 inlägg
 
Blev medlem: 08:13:17, 07-02-2023
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Takeuchi gräv
Jcb teleskop
Kramer hjullastare




Återgå till Skid steer/teleskoplastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se