Hej!
Jag har inget
lock till tanken just nu, så den är öppen. Köpte ett gör-det-själv-projekt. Så jag har plockat ihop allt nu, och först var oljan som den ska, men efter lite längre körning började den skumma nå jävulst.
Jag tror att det endast är luftblandning, för när jag luftar hydrostaten så kommer det ut skumblandad
olja. Om jag sen låter oljan stå i någon dunk ett tag, så är det bara ett skumlager och "vanlig" olja längre ner.
Om jag förstod detta rätt, så ska det sitta ett sugfiler innan matarpumpen, och den är gjord i koppar..? den har jag tvättat och rengjort. Dock måste det vara något fel med det filtret, för när jag kör den utan filtret är den mycket starkare.
Jepp, en
matarpump, och två hydrostater i
rad.
/A
Turbodiesel skrev:Hur är det med tankens avluftning?
Är oljan vit som i vatteninblandning, eller är det bara luftinblandning tror du?
Finns det någon typ av
sugfilter innan matarpumpen eller den vanliga hyd-pumpen?
Hydrostater gillar inte
luft, vatten, eller av annan orsak tveksam olja..
Det sitter två hydrostatpumpar på rad, eller?