Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerSkid steer/teleskoplastare

Hydraulolja bobcat 632..

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skid steer och teleskoplastare här

imrtl (trådstartaren)

#1 » 12:27:20, 14-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag har ett konstigt fel med hydrauloljan i min bobcat. Oljan är konstant vit/ljusbrun och skummig. Jag har inte hittat något ställe där den skulle suga in luft eller liknande. Hittade dock två packboxar som inte håller tätt på sidan av hydrostaten, vid "axlarna" till varje hydrostat. Där läker det ut olja, och min fråga är ifall detta kan vara boven till varför oljan är så konstig?


Mvh
Anton
imrtl
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:51, 24-02-2013
Ort: Haparanda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat 753



Turbodiesel

#2 » 12:40:12, 14-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur är det med tankens avluftning?


Är oljan vit som i vatteninblandning, eller är det bara luftinblandning tror du?

Finns det någon typ av sugfilter innan matarpumpen eller den vanliga hyd-pumpen?


Hydrostater gillar inte luft, vatten, eller av annan orsak tveksam olja..


Det sitter två hydrostatpumpar på rad, eller?
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

imrtl (trådstartaren)

#3 » 16:34:18, 14-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag har inget lock till tanken just nu, så den är öppen. Köpte ett gör-det-själv-projekt. Så jag har plockat ihop allt nu, och först var oljan som den ska, men efter lite längre körning började den skumma nå jävulst.

Jag tror att det endast är luftblandning, för när jag luftar hydrostaten så kommer det ut skumblandad olja. Om jag sen låter oljan stå i någon dunk ett tag, så är det bara ett skumlager och "vanlig" olja längre ner.

Om jag förstod detta rätt, så ska det sitta ett sugfiler innan matarpumpen, och den är gjord i koppar..? den har jag tvättat och rengjort. Dock måste det vara något fel med det filtret, för när jag kör den utan filtret är den mycket starkare.


Jepp, en matarpump, och två hydrostater i rad.


/A


Turbodiesel skrev:Hur är det med tankens avluftning?


Är oljan vit som i vatteninblandning, eller är det bara luftinblandning tror du?

Finns det någon typ av sugfilter innan matarpumpen eller den vanliga hyd-pumpen?


Hydrostater gillar inte luft, vatten, eller av annan orsak tveksam olja..


Det sitter två hydrostatpumpar på rad, eller?
imrtl
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:51, 24-02-2013
Ort: Haparanda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat 753


Återgå till Skid steer/teleskoplastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se