Det är 0.8 stryphålet över backventilen som orsakar frihjulet (vilket bör vara framåt), rätt kopplat)
Kanske är det en lösning för att inte den ska bromsa så vansinnigt hårt om du släpper spaken hastigt vid körning framåt, och skydda pumpar & motorer för tryckspikarna som då kan uppkomma.
På schemat saknas alla former av chockventiler, så den är inte så påkostad, kanske därför de nöjde sig med hålet. Samtidigt bör det göra att dragkraften (trycket) bakåt inte kan bli så högt, om jag tänker rätt..
Vet du vem tillverkaren är, och har du kikat i deras eventuella datablad, på denna och andra av deras liknande pumpar?
Ställkrafterna på dessa manuella pumpar kan vara avsevärda, och de är inte direkt balanserade, så med ökat
tryck får du duktig "force feedback" eller vad det kan kallas. Många större och dyrare manuellt styrda har inbyggt hydraulservo.
::
Tröttheten närmar sig en nära-döden-upplevelse, men jag trycker på skicka ändå, hoppas något är rätt..