hej jag kommer under året med säkerhet försöka bygga om en 4 cylindrig bilmotor. med compaund teknik. alltså 1 högtryck cylinder och dom andra 2 som lågtryck i mitten och den högra som samverkar med cyl 1 kommer jag demontera vevstake kolv och sånt och bara använda 3 cylindrar. förresten 3 cylindriga smart motorer går ju inte med 180 grader försjkutning mellan takterna har jag för mig?
kommer använda kondensor. och oljeseparator av denna typ: http://www.zatzy.com/teknik/285711-olje ... evhus.html alternativt bygga en hemmagjord med u flänsar.
enkelverkande mekanism.
är inte HD motorer långslagiga med stor volym men de har inte 180 grader förskutning i slaget va? har läst en del i ångmaskinlära nu och känner att jag har hyffsad kunskap för att börja bygga. kommer bygga bellcrankventiler till HT och använda uniflow i LT cylindern var tanken, nån som kan lägga upp en länk eller skriva hur ventilerna ska ställas. om jag anvädner kamaxel fårn en bilmotor?
funderade på bellcrank ventil med men de blir lite svårt, för tanken är 50 % fyllning och resten expasion och sen vidare till LG cylinderna och sen till kondensorn med undertryck.
pannan kommer vara en vattenrör panna. ber om ursäkt för mina gamla trådar som inte genomförts och lägger denna här som en tråd som behandlar frågor om ämnet.
detta är frågor innan jag lovar nåt bygge och då kommer jag lägga de i projekt tråden isf.