Sitter Mikuni VM27 trottelförgasare på denna däringa om jag minns rätt.
Strypning i
förgasare tillföljd av skräp sker inte vid
varvtal - det sker vid körtid...
OM strypningen sker vid bestämt varvtal så är det el-fel.
Sitter en tändbox på höger sida under sadeln om jag minns modellen rätt. Kombisystem, brytare och eletronisk tändbox - så var det på min 79:a o reservdelarna kom från GS utan kardan...
På vänster sida sitter en luring - laddningsregulatorn; den kan kortsluta även vid varvtal... bytes till annan samtidia Japansk box... Honda, Yamaha, Kawasaki höll, Suzukis brann.
Lindningarna i statorn kan brinna så det blir bar 2 eller rent av 1 fas - sker detta sker också det fenomen som klagas på; orsakas då helt enkelt av brist på elektroner/spänning...
Skadar absolut inte att göra ren förgasarna - det behövs säkert; liksom att montera slangfilter mellan den rostande plåttanken och bensin-bryggan på förgasar räcket...
Och ja - det kan vara bränsleblockade i slangarna och bryggan (inte flottörhusen) som kan orsaka flödesrelaterat hinder - åter igen, sker vid visst varvtal och man når knappt ovan => el fel.
Motorn varvar 9000rpm (om jag minns rätt)... så brytningen sker under halv max-gas, dvs när maximal förtändning skall slå till... alltså är tändpunkten fel, således har tändplattan flyttat på sig (de lossnar på dessa modeller...), brytarspetsarna slut, eller tändboxen trasig.