Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapSprutor

Självgående juvelspruta från UK

364 inlägg • Sida 14 av 25
Diskutera sprutor i detta forum

TobiasW

#196 » 10:27:23, 05-10-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

BF4L913 brukar ligga runt 90-100 hk, F6L912 runt 100-105 hk. Behöver du lite mer kräm är en F6L913 bättre. Lite större cylindervolym, ingen turbo. Sitter bl a i DX 6.30, då på 115 hk. Finns ju även BF6L913 med turbo, från 120 hk och långt uppöver... :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
TobiasW
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:58:23, 02-01-2012
Ort: Västra Ämtervik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Neuson 5002 -03
John Deere 6600 -95 + Trima 5.0P
Deutz-Fahr Agrostar 6.61 -94
Deutz-Fahr DX 6.05 -88
Ford 5000 -67
Ford 5000 -68
Tröska MF 22 -93 12'



LeifAndersson

#197 » 14:16:58, 05-10-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Deutz 6:an brukar få bra plats där det sitter vattenkylda 4:or, kylare och sån skit tar ju plats de också! Hydrostatkylningen löser du bäst med en hydrauliskt driven oljekylare som startar när den behövs och kan placeras där den inte är i vägen. Något hydraulflöde borde gå att hitta till fläktmotorn! På skogsmaskiner och grävare är det vanligt med den lösningen för oljekylning av hydraulolja. Enkelt att få reglering med en termostat och magnetventil som startar fläktmotorn. Vi snodde en Volvo TD45 ur en snöslunga till en behövande lastmaskin, den blev senare ersatt med en F6L912 sugmotor och den fick gott om plats och gjorde ett bra arbete på Volvofyrans plats! Sedan behövde vi inte fundera på om kylaren var "mulad" eller inte, Deutzen var väl snökyld ibland men den klagade inte och det tinade snabbt runt den! :thumme:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

ja-bond77 (trådstartaren)

#198 » 15:39:55, 05-10-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fantastiskt vilka tips alltså! :buga: Å andra sidan, ett stort, singelradigt kylelement tar ju bara några centimeter i anspråk så månne inte jag får dit ett sånt knökat ändå... :klia: Nå vi får se när jag har ut motorn och börjar mäta på allvar. Vet ju inte heller vad som riktigt hänt med motorn, kan ju vara bara topplocket som farit också... Motorn ska visst inte ha några foder i sig så den är väl inte tänkt för några större renoveringar...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#199 » 20:36:59, 15-10-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kom på att jag bytte ju ett minneschip på sprutdatorn som tappade bort sig fullständigt på sprutan. Hade tur och kunde läsa en tråd på farmingforum.co.uk om dessa RDS datorer och deras förmåga att tappa minnet efter runt 10 år. Dock försvann allt från BFF vid nåt serverhaveri eller vad det var... Eventuellt har jag tråden sparad nånstans på datorn... :klia:

I varje fall, hittade info om vilket chip som skulle bytas, hittade det på ebay och skickade några euron till Kina...

Bild
Bild
Bild

Funkade perfekt! Köpte ett extra ifall kördatorn får liknande fel... Samma dator till den...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#200 » 21:02:16, 20-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Okej, nu har jag lyft ur motorn. Nu är det ju ett halvår sedan haveriet så minnet är som det är men jag ska försöka mig på en felbeskrivning:

Efter fyllning av sprutan och 10 minuter vägkörning(på full motoreffekt) fick jag överhettningslarm och tror det ångade en del från... kylarkorken antar jag... Körde åt sidan och lätt den lugna ner sig på tomgång nån minut och fyllde långsamt i vatten kanske 2-3 liter(har kylsystemet aningen ombyggt så att man kan fylla i själva systemet utan att öppna en massa pluggar, tror det funkar någorlunda). Hade med mig vattenkärran nämligen så några kubik extra lass...

Åkte vidare i måttlig takt en 5 km då det plötsligt började ryka från motorn, fortsättningsvis hög temp på motorn... Motorn var lite oljig men tror röken kom från förbränd olja i avgaserna, motorn var(och är) torr på avgasgrenrörssidan. Körde vidare in på åkern och lät den gå på tomgång nån minut. Hela tiden rykte den från avgaserna och vill minnas den inte lät som den ska. Beslöt mig för att försöka köra ut sprutvätskan i tanken så länge som motorn gick. Sprutade väl en 15 minuter på lågt varvtal, då motorn plötsligt stannade tvärt. Provade på starten och motorn snurrade en aning men knappast ett helt varv. Kanske vätskekompression?

När jag nu börjat plocka ner den kan jag konstatera att det fanns för lite vatten, kanske jag fick ut 6 liter, ska vara 10 enligt manualen. Oljan felade också en aning, men den hittade jag i mellankylaren, 1-1,5 liter ungefär... Då börjar man fundera på turbon... Har inte öppnat turbon helt ännu men det jag kan skymta av turbinhjulen ser inte ut att vara oljigt. Lite trögt går den dock. Inget större glapp vad jag kan känna än så länge.

Bild

Bild

Bild

På denna sida av motorn syns olja, bla ligger det pölar på insprutningspumpens block och ena gummitätningen runt spridarröret verkar ha tryckts ut:

Bild

Bild

Bild


Så min främsta misstanke just nu är att oljan på nåt vis stockat upp sig i ventilkåpan och tryckts ut i insuget via ventilationsröret dom emellan. Är detta alls möjligt?

Bild

Före jag fick templarm, så funkade sprutan helt som vanligt. Allt som hänt med den har troligtvis skett under en 30-45 minuter. Kan en dålig turbotätning fylla 1,5 liter i intercoolern på denna tid? Ska rigga upp högtryckstvätten och spola av motorn lite innan jag börjar undersöka närmare... Tanken just nu är väl att kolla om det inte är allt för allvarligt haveri kanske det går att fixa och i så fall bygger jag om kylpaketet så att det funkar mer traditionellt... Blir billigast så, motorn i sig kan jag väl leva med om jag får kylningen ombyggd...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Turbodiesel

#201 » 21:30:21, 20-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gissningsvis har den varmnypt och kladdat fast kolvringarna på en eller flera burkar, sedan har det ökade vevhuskompet tryckt ut oljan i insuget. Går motorn lätt runt kall, eller är den fortfarande kärv?
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

ja-bond77 (trådstartaren)

#202 » 22:18:23, 21-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Motorn går runt helt normalt, jag känner nån slags kompression också då jag vrider runt den med ett däckjärn i kilremhjulsekrarna. Kan dock inte säga om jag känner alla kompressioner eller ej. Borde jag kompressionsmäta innan jag öppnar för att lokalisera felet? Eller är det uppenbart då man kollar inuti? Eller borde jag ta ut alla kolvar oberoende? Eller borde jag skicka bort skiten till nån som kan? :smile: Spanade lite på D50:an jag har ståendes men det blir 28 cm längre med en 6-cyl spis... plus vattenkylare ännu till framför... Mycket jobb att få det inknökat det också... :klia:

Ska plocka ner hydrostatpumpen så länge medan vi funderar, det är fortsättningsvis mycket spån i det nya(två år?) returfiltret och så är det lite trassel med ena hjulmotorns negativa broms, alternativt det hydrauliska släppningstrycket. Så blir väl att skicka alla fem delar på renovering så man kan vara lugn i framtiden.

Bild
Bild

Har ingen info om pumpen i sprutans dokumentation så det får bli att enbart gå på skylten. Eller ja, lite gissande verkar det bli... Skulle man kunna få fram koden via fabrikationsnummern på nåt sätt?

Bild

Har hittat följande i varje fall:
Manual till Brueninghaus/Rexroth/Bosch A4VG:
http://www.hydba.com/docs/product_pdfs/ ... 398966.pdf

Data sheets:
http://dc-america.resource.bosch.com/me ... 012-06.pdf

Repair instructions:
http://186.67.6.140/inf_tec/Rexroth/Man ... 003-04.pdf

Egentligen finns väl allt värt att veta i dessa skrifter för att renovera själv men jag tror nog jag ska fega ur... Mycket tryckinställningar och kalibrerande verkar det handla om... :klia:

Ska se om jag hittar nån skylt på hjulmotorerna härnäst...



Laddade upp filerna hit /Holger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#203 » 09:02:11, 26-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

... och det var ju lika illa där. Inga skyltar kvar mera. :sad: Men märket torde fortsättningsvis vara Rexroth och deplacement 786cc enligt tidningsartikel här:
Profi 1997/10 Gem Emerald self-propelled sprayer

Har inte hittat nån motor med den volymen men det finns en Rexroth MCR10 med 780cc så det har jag försökt söka på. Har dock inte hittat speciellt mycket. Ingen reservdelslista t ex. Kanske nån har lite hjälp att ge på detta? Och volymen, är 786cc korrekt, har det funnits såna motorer?

Först en bild på hydrostatpumpen jämte Bowex axelkoppling i plast. Var det denna som strittade för diskoper tro? :klia:
Bild


Bakre hjulmotor på väg upp på bänken för obduktion... Har haft lite problem med att den negativa parkbromsen velat ligga på emellanåt. Iom motorhaveriet hann jag aldrig ta tag i detta o mäta trycken, om det är dåligt manövreringstryck eller om det är fel i hjulmotorerna... Men vi kollar... :smile:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#204 » 09:04:12, 26-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mässingsbussning sliten, 0,6mm gles... Samt söndrig inre kolvtätning. Så här har vi kanske en hel del av problemet, flakes och dålig bromssläppning...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Jac

#205 » 09:25:54, 26-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du nån mer bild på hjulmotorn som visar formen på den typ?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

ja-bond77 (trådstartaren)

#206 » 09:45:16, 26-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inte just nu men i väntan på fler bilder kan jag tipsa om t ex denna:

http://jpkc.lut.cn/upload/20120506/2012 ... 341744.pdf

Men då det finns MCR10 av både C, D, F och W modell, så är jag lite osäker... Kanske lutar åt F men... måste försöka mäta lite... Men känns lite osäkert om inte ens deplacement stämmer med 786... Tidningsartikeln kan ju ha skrivit fel förstås... usch, allt är så osäkert. Planen just nu är att reparera hjulmotorerna själv och skicka bort pumpen och deutzen... Ja den står jag och väger på ännu... Skulle ju vilja få lite annat gjort i vinter också...


En liten sammanfattning på de olika modellerna:

Bild




Laddade upp filen hit /Holger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#207 » 13:17:33, 26-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tror koden för vänstra hjulmotorn blir:

MCR10F780F250Z-3x/B7M2L/11/S

x = är motorserie men det vet jag inte hur man får fram utan märkskylt. Det står dock att alla 3x passar ihop... Så man kan t ex ha 0 eller 1 eller 2 där.

Nu skulle det vara bra att hitta en reservdelslista så man får se beställningsnummer på de delar jag ska byta... :klia:

Ända matnyttigt jag hittat hittills är en service manual som jag laddade upp:
Mannesmann Rexroth MCR hjulmotor service manual

Dock inga reservdelsnummer där...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#208 » 22:57:47, 26-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Varför är det så omöjligt att hitta reservdelskatalog på dessa hydraulmotorer medan jag hittade dessa i ett nafs för hydrostatpumpen? Blir väl att man får höra med nån rexrothförsäljare nu... :klia:

Intressant att bromslamellerna inte har nån friktionsyta liksom i t ex powershiftlådor... Eventuell yta kan visserligen vara bortnött med mina bromsanliggningar men då lamellpackens totalmått stämmer med vhb i förra inlägget så torde de vara i skick. Plana är de o hyffsat repfria:

Bild


Kollade lite djupare i motorn då jag en gång har upp den, dock verkar nog allt vara i skick. Lite nötningsmönster men det är bara med ögat man kan märka detta, slätt, jämnt o fint i övrigt.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

MCR10 har duocone tätning mot smuts och en inre tätning som håller mot dräneringstrycket i motorn. Detta gör att utrymmet dom emellan ska hållas med skild olja för att hålla yttre rulllagret och duoconen våt vilket antagligen gynnar dess funktion och livslängd, antagligen samma med axeltätningen på insidan. Svart som fan var oljan men där fanns i varje fall ett halvt deciliter kanske. Att byta duoconen bara för att jag just nu är i närheten tror jag inte på, misstänker det kan vara lite trixigt för en okunnig att få O-ringarna att ligga rakt o med jämnt tryck så att det håller tätt, så jag väljer att plocka ihop det hela tillbaks som det är. Börjar det läcka i nåt skede får man ta itu på riktigt med tätningen.

Bild
Bild
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

ja-bond77 (trådstartaren)

#209 » 10:02:56, 28-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Går inget vidare med sökning av tätningar till hjulmotorerna... Det frågas efter material-och serienummer även fast jag gav koden i förra inlägget... Usch att det ska vara så svårt då det saknas skyltar...

Tålamodet börjar vara till ända, ska riva toppen och "kolla lite"... Jobbigt då inte glödstiftens kablar går att lossa. Tänker försöka slippa att plocka ur spridare/glödstift, så det blir att riva i kabelhärvan istället. :???:

Bild

Ännu en grej varför den här deutz 1012C är ren skit, inga foder! Brilljant!!!

Bild
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

cekstam

#210 » 13:23:51, 28-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Renovera en foderlös puffra blir ju lite som att sminka grisen... Finns det inget nyare block i den serien med foder? Om du ändå ska renovera upp den menar jag...

-ekstam
perl -e'foreach (qw(5A 47 56 30 49 48 5A 68 63 69 42 70 62 6E 52 6C 49 47 78 70 64 47 55 67 5A 48 56 72 64 47 6C 6E 64 43 42 68 64 48 51 67 61 47 6C 30 64 47 45 67 61 47 6C 30 49 44 6F 70 43 67 3D 3D)) { print chr (hex $_); }'
Användarvisningsbild
cekstam
Serverexpert
Serverexpert
 
Blev medlem: 22:22:31, 25-05-2008
Ort: Strängnäs
Sverige
Maskintyp: Väghyvel
Maskin: Laser-grader 106


Återgå till Sprutor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se