var och tittade på galionen igår, trevlig skrapa, verkligen, behöver dock en del kärlek tror jag, hydraliken var tät och ok, el funkade som den skulle, dock var motorn utbytt till en 4 cylindrig ford diesel, oklart vilken modell, men den var monterad till hälften liggande, så lite myso ut. kanske inte fick plats annars... bör jag passa mig? sen var det ett herrans skrap och hackande innan växlarna föll i, lät inte bra... men ägaren menade att det var kopplingsstaget som krökte sig under
tryck när man trampade ner kopplingen, kan det vara så? hmmm, han skulle fixa det också lovade han. sen att styrningen var utan servo och tungrattad med visst glapp, det får man väl leva med... finns säkert en massa andra läskiga fel som dyker upp när jag handlat... han vill ha 47.000, jag har liksom inget att jämföra med... är det för dyrt? för reservdelar till en sån där apparat är ju inte lika lätt som till mina bm
baklastare... han sa också att drivet i boggien var renoverat, bromsarna tog bra... hur ska man göra? hjälp! jag vill ju ha den...