Färdskrivaren drar obetydligt, men på tidiga FH6 ligger det ibland ett par spänningsomvandlare i takkonsolen som ligger på samma
säkring och inte bryts med urtagen
nyckel. Ett par sådana utan belastning drar snart närmare 1 Ampere.
Kopplar man ur de
omvandlare man inte använder så blir det en betydlig förbättring. Och byt den som ger ständig
ström till radions minne mot en liten modern så blir förbrukningen minimal och den för drift av radion ska slås av helt och hållet med nyckeln. I vår FL6:a låg det tre omformare och mullrade på sparlåga med avslagen nyckel, när det blev sanerat så kunde bilen stå i veckor och behålla strömmen! Och vi misstänkte också färdskrivaren när vi mätte fram förbrukning på den säkringen med bilen i vila, men när vi lade ur allt på den säkringen utom färdskrivaren så upphörde förbrukningen och sedan spårade vi förbrukningen till takkonsolen och där hittades bovarna i det fallet!