Hej Gösta! kommer tyvärr inte ihåg exakt vad axeldiameter var, i o-ringspår.men o- ringen behöver inte vara exakt som o-ringspåret på
axel, har ingen större betydelse om lite mindre än
diameter på o-ringspåret i axeln,men det väsentligaste är tjockleken på o-ringen,du bör ha minst 3.0 mm tjocklek på oringen. i mitt fall som har en 62a buster, så var o-rings spåret vill jag minnas på vänstra sidan axel o-ringsspår 58 mm och axelhus 60 mm är inte säker har glömt, men har för mej det var så
och använde en
o-ring 52x3 nbr den ska rullas på försiktigt å sedan smita åt i spåret, dessa dimensioner använde jag , höger sida smala änden = 42,2x3,0 O-ring NBR 2 st samt vänster sida tjocka änden = 52x3,0 O-ring NBR.
packbox
lock bak OIE BM-6611559
Tätningsring..men vet ju inte vilken dimension du har på axeln; om du har
packbox som
tätning i axelhus? men det bästa är ju om du kan mäta dimension i axel husets båda ändar samt axel diameter å sedan mäta vad som skiljer mellan o-ringspår å dimension i båda axel
hus ändar,1,0 mm större bör o-ring vara när sitter sitter på axeln än vad diameter är på axelhus.(exempel) som i mitt fall,innerdiameter axelhus 60mm o-ringspår axel 58mm på med 3mm o-ring då blir ytterdiameter på axel med o-ring 61mm dvs när man mäter med o-ring på axel.. vart fall här köpte jag mina o-ringar när jag pilla med detta..
https://www.kullagret.com/category/nbr-2 här finner du vad du ska ha
Produktnamn
42,2x3,0 O-ring NBR Artikelnr OR.4223.NBR
52x3,0 O-ring NBR Artikelnr OR523.NBR
lycka till med din buster du med..
PS. kan säga min håller fortfarande tätt,