Kan man byta med pumpen på plats? Usch va tråkit...
Det är nämligen TIME OUT nu!!
Paprikahuset skall tömmas nu... Trucken flyttad till långtidsparkeringen "igen"..
Turbodiesel skrev:Slå ett litet hål i plåtskalet på packboxen med något spetsigt föremål, gänga sedan i en plåtskruv och dra ut den, sen i med den nya. Det går utmärkt på plats.
Turbodiesel skrev:Du skulle behöva få dit en dieselstartmotor, vad jag minns har du inte det i nuläget. Glöm inte bort att jag tipsade om Passaterna med rakställd motor som lämplig donator. Sen är ju nästa fråga hur dom passar mot din adapter.
Turbodiesel skrev:Kanske är det så att lampan ska matas med plus i den andra änden (liksom oljetryckslampor) , och reläet sänker (jordar) utgången när lampan ska lysa.
Turbodiesel skrev:Vad vill du ha för funktion på glödningslampan då? normalt ska den ju slockna när stiften är tillräckligt varma & klara för start, men strömmen till stiften ska finnas kvar en tid efter (under starten i alla fall)
Troligen är L-utgången på reläet bara dimensionerad för en lysdiod (brukligt på VW), och du kanske har anslutet en vanlig lampa med dåligt resultat.
En enkel lösning är väl att byta relä, montera en 12V lysdiod och prova. Eller ta bort det och montera ett tändlås med glöd & startläge, och vänta på glödläget 15 sekunder innan start, typ. Som i äldre tider. Dock tar stiften ganska mycket ström så ett större relä eller solenoid är att rekommendera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster