Nä ingen fara... Jag va väl fem-sex år när dom kom rullandes. Så jag har lärt mej att en hyvelförare kan se ut lite hur som helst, å antagligen va av vilket kön å vilken ras som helst också....
Gamla Vägverket gjorde många olika tester och försök på detta koncept med vältning( 70-80 talet), men det visade sig att hållbarheten på vägarna blev inte bättre för det. Snarare tvärt om för stenen krossades av välten och det blev bara sämre material på vägen. Enda fördelen var att de första bilarna som kom efter att jobbet var färdigt upplevde en kanonfin väg och det blev t.o.m beröm i insändare. Bästa grejen är om bilförarna siktar på lösgruset när dom kör, så att hela vägytan blir packad, och inte bara är centerpartister och kör mitt i vägen.
Jo visst. Men allt handlar ju om att, är kunden villig att betala mer än de gör nu? Är kunden nöjd med det jobbet, är det svårt att motivera dom att betala mer även om det skulle kunna bli bättre
Prydligt jobb med halvtaskiga förutsättningar. Kantskärning behövs ca 60-70 cm brett var sida i allen. Även lite 4-16 att blanda in i slitlagret. Mycket mull, men det kanske är svårt att sprida under grenarna.
'Ammen assa föööör f**n. Kan inte du lägga av med att fota så himla bra!? Jag gillar inte om at bli så avunds på folk som kan saker, så det vore bra om du kunde ta lite dårliga kort også...
(Edit: Norrbaggen kan inte bättre, ändrade lite ordlyd så det blir rätt på svenska...)
Senast redigerad av thorflot 14:59:35, 23-03-2017, redigerad totalt 1 gång.