Toost, jo den är stor , Jonas hade helst stoppat ner en innombordare ,alternativ 2 två st utombordare, alternativ 3 en utombordare.
dykklubbens budget räckte nog kanske inte till de andra alternativen och det är ju klart att det är skillnad ekonomiskt om man jämför en klubb mot ett företag som förhoppningsvis kan dra in lite pengar på sin verksamhet.
För att hålla ner kostnaden så beställdes båten "bara" plåtfärdig så elinstallation och inredning gör dom själva,
eller så tycker dom bara att det är roligt att pyssla lite själva.
Vattenjettsfrågan har vart uppe förut i tråden så jag har hört mig för lite på olika ställen och största nackdelen är att det går åt mer motoreffekt för att få samma fart på båten som med drev, en annan nackdel är att dom är känsliga för om det grummlar upp orent vatten som sugs in i impellern-
sen finns ju fördelar med som manöverduglighet och som du är inne på, ingen farlig propeller i vattenytan
Angående skadad
impeller så lyfte jag sjöräddningens båt i höstas då dom skulle ha service på vattenjetten.
På babords aggregat visade det sig att offeranoden som sitter i impellertrumman hade lossnat och rasslat igenom med stora skador som följd.
nu misstänktes det redan innan att det var något galet så det var två trevliga vattenjettspecialister från göteborg hitresta som hade reservdelar med sig så delarna byttes smidigt på plats.
När de nya delarna var på plats sa mekanikerna- nu jäklar ska det bli fart på båten... -det var inte fart på båten ens som ny- muttrade en av sjöräddningspersonalen
jag har nog ett par bilder på båtlyftet
två stooora scaniamotorer huserar i båten