http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8M31A/bildextra-dubbla-masskrockar-pa-e4
Ett utslag av miljömedvetenheten att köra dubbfritt?
Iznogoud skrev:Har inte läst länken....
Men, har kört dubbfritt sedan mitten av -90 talet och aldrig en gång saknat dubben trots bakhjulsdrift och ofta tungt lastade släpvagnar efter.
Folk har en övertro på dubb och en undertro, okunskap eller fördomsfull inställning till dubbfritt och en benägenhet att inte vilja förutsättningslöst och fördomsfritt testa dubbfria vinterdäck samtidigt som de utan betänkligheter kan köra omkring på utslitna och stenhårda "dubbdäck".
Sedan som igelkottar säger så kör folk inte som folk längre, mycket beroende på dagens usla körskolor och ett vägverk som inbillat folk att hastighet är allt bakom olyckor, och som sänkt hastigheterna samtidigt som de dragit mer än hälften av snöröjarna.
MS kan ju stå för Mud & Sand också, och inte bara Mud & Snow som många tror.BGullb skrev:Många tror att är bara däcken märkta med M+S är de "godkända" vinterdäck.
De ska även ha märkningen med en snöflinga.
M+S kan vara gjorda av en gummiblandning som blir för hård vid temp under +5 grader.
Iznogoud skrev:Har inte läst länken....
Men, har kört dubbfritt sedan mitten av -90 talet och aldrig en gång saknat dubben trots bakhjulsdrift och ofta tungt lastade släpvagnar efter.
Folk har en övertro på dubb och en undertro, okunskap eller fördomsfull inställning till dubbfritt och en benägenhet att inte vilja förutsättningslöst och fördomsfritt testa dubbfria vinterdäck samtidigt som de utan betänkligheter kan köra omkring på utslitna och stenhårda "dubbdäck".
Sedan som igelkottar säger så kör folk inte som folk längre, mycket beroende på dagens usla körskolor och ett vägverk som inbillat folk att hastighet är allt bakom olyckor, och som sänkt hastigheterna samtidigt som de dragit mer än hälften av snöröjarna.
Användare som besöker denna kategori: jo1981 och 0 gäster