hejsan
jag har en fundering angående spakstyrningen på ljungby L9 en -08, när spakstyrningen är inkopplad och så råkar man svänga med ratten, behövs inte särskilt mycket, så kopplar den ur spakstyrningen och växeln går i neutral, ska det verkligen vara så? jag har haft maskin ett halvår men fortfarande blir det en rejäl hatgas då och då när jag glömmer lägga i rattvaxeln innan jag tar tag i ratten ... går det att koppla ur denna i mína ögon vansinniga okynnes funktion, demontera någon rattgivare och tejpa för eller helt enkelt programmera bort detta i datorn som är ombord?
Jag använder gärna ratten när jag transporterar mig runt fastigheten där jag kör, dels 5 järnvägsspår och fläckvis väldigt ojämn asfalt, lika när man snöröjer, efter väg håller jag gärna i ratten, men på parkeringar och gårdar så föredrar jag spakstyrningen, det känns bättre helt enkelt, man sitter och spänner sig för att hålla kvar armarna på armstödet annars.
Varje gång spakstyrnengen ska aktiveras så ska maskin stå blick still, det är väl iofs ett i-lands problem att det tar några sekunder extra, men står det bilar på båda sidor byggnaden som skall lastas eller lossas samtidigt så är det ett stressmoment ...
jag har kört mycket L50 och L60 genom åren och den spakstyrningen kopplar inte ur när man kör transport.
så därför undrar jag om det går att bli av med detta satyg på något enkelt sätt, det ska i.o.f.s bort oavsett hur krångligt det än är för jag retar mig på det varje dag
hoppas på många bra tips i detta eminenta forum