Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Sugsil John Deere 3350

70 inlägg • Sida 2 av 5
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

MaltiMulta (trådstartaren)

#16 » 11:52:04, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Morgonens fångst. Rengjorde efter bästa förmåga med flaskborste. Fick ut en del bös och 3 större bitar som verkar vara från någon packing. Ej metallbitar.

Hur lyder domen?

Bild

Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn



Andreas.karlsson

#17 » 13:02:50, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trevligt med så mycket bilder! Dock har jag ingen aning om vad detta kan vara.... :klia:
Vart har Leif tagit vägen? Han har säkert svar på vad detta kan vara!

Jag hade nog satt tillbaka koppen och pluggen, och sedan hällt på x liter ny olja och tömt ut Innan jag startar...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Andreas.karlsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:35:26, 07-01-2009
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1120

MaltiMulta (trådstartaren)

#18 » 13:08:03, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tapatalk är så sjukt smidigt. Enklare än att posta via webben.

Tack för dina svar Andreas!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn

MaltiMulta (trådstartaren)

#19 » 15:09:19, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Slog i ca 10 l ny hydraul 46. Öppnade vid pluggen vid sugsilen och tömde. Det var inget bra tryck då mycket rann vidare och fyllde växellåda o filter mm. Kanske kom ut 3 liter. Fortsatte att borsta med flaskborste och det kom ut lite bös. Inga mängder men tillräckligt för att jag vill göra om det.

Nu slog jag i ca 6 liter till, då har ja 54 l ny olja kvar och enligt boken krävs det 52 l.

Bild

Bild

Bild

Var nära på att göra en blunder och hälla oljan i spolarvätskans behållare fick för mig att lukta innan och tyckte det luktade konstigt..... tycker dock boken var vilseledande

Bild

Locket satt ju förjävla illa till, så fick bli en liten uppfinning när inte vanliga tratten räckte till :)

Fortsättning följer....



Skickat från min iPhone med Tapatalk

2 personer gillar det här inlägget.
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn

63an

#20 » 15:47:54, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Andreas.karlsson skrev:Trevligt med så mycket bilder! Dock har jag ingen aning om vad detta kan vara.... :klia:
Vart har Leif tagit vägen? Han har säkert svar på vad detta kan vara!

Jag hade nog satt tillbaka koppen och pluggen, och sedan hällt på x liter ny olja och tömt ut Innan jag startar...


Har kollat hans nick å sista datum är raderat! Annars är det mesta fortfarande kvar som trådar osv. Nånting har utlöst detta :aaargh:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Masseydriver

#21 » 15:50:01, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är inte så bekant med de gröna med gula fälgar , har inte dessa gemensam olja för transmission och hydraulik ? I så fall gillar den inte Hydraul 46 i transmissionen.
Masseydriver
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:29:37, 17-07-2016
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H7c, Massey Ferguson 65

MaltiMulta (trådstartaren)

#22 » 15:54:02, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Masseydriver skrev:Är inte så bekant med de gröna med gula fälgar , har inte dessa gemensam olja för transmission och hydraulik ? I så fall gillar den inte Hydraul 46 i transmissionen.


Jag hade en halv 20l hemma använde den som rengöring nu istället för att ta olja från den jag ska ha sen, kan väll inte vara skadligt eller ?

Till den oljan jag ska slå i tillslut är nånting i stil med Monitrat 10w30. Alla oljer har jag varit och köpt på Malmqvist och Edling specifikt till den här traktorn. Vad som har varit i innan har jag innan aning om, har precis köpt den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn

MaltiMulta (trådstartaren)

#23 » 15:55:14, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och ja den delar till transmission och hydraulik.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn

Masseydriver

#24 » 15:59:29, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaha du använde bara hydrauloljan för att skölja ur skräpet , det är ok.
Masseydriver
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:29:37, 17-07-2016
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H7c, Massey Ferguson 65

MaltiMulta (trådstartaren)

#25 » 17:19:31, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så nu såg det kanonfint ut när det rann ut vid sugsilen.

Har skruvat upp alla oljepluggar enligt boken.

Bild

Det var ingen olja alls i filtret, 10-15 l var inte tillräckligt för att det skulle nå dit, kanon tycker jag. Slipper jag tänka på att det blandar sig med hydraul 46 där sen.

Nästa dumfråga: kanon eller kalkon att lägga loctite blå på gängorna till pluggarna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn

Andreas.karlsson

#26 » 17:45:44, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

63an skrev:
Andreas.karlsson skrev:Trevligt med så mycket bilder! Dock har jag ingen aning om vad detta kan vara.... :klia:
Vart har Leif tagit vägen? Han har säkert svar på vad detta kan vara!

Jag hade nog satt tillbaka koppen och pluggen, och sedan hällt på x liter ny olja och tömt ut Innan jag startar...


Har kollat hans nick å sista datum är raderat! Annars är det mesta fortfarande kvar som trådar osv. Nånting har utlöst detta :aaargh:


Där ser man....tråkigt! Får hoppas att han kommer tillbaka :thummar:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Andreas.karlsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:35:26, 07-01-2009
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1120

Andreas.karlsson

#27 » 17:55:16, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

MaltiMulta skrev:
Masseydriver skrev:Är inte så bekant med de gröna med gula fälgar , har inte dessa gemensam olja för transmission och hydraulik ? I så fall gillar den inte Hydraul 46 i transmissionen.


Jag hade en halv 20l hemma använde den som rengöring nu istället för att ta olja från den jag ska ha sen, kan väll inte vara skadligt eller ?

Har du fått ur runt 10 liter också då? Eller hur mycket rann ur?
Aldrig hört talas om oljan du köpt, men står det bara j20c på den så är den ju JD-godkänd iallafall

Till den oljan jag ska slå i tillslut är nånting i stil med Monitrat 10w30. Alla oljer har jag varit och köpt på Malmqvist och Edling specifikt till den här traktorn. Vad som har varit i innan har jag innan aning om, har precis köpt den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Andreas.karlsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:35:26, 07-01-2009
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1120

Andreas.karlsson

#28 » 18:21:42, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

MaltiMulta skrev:Så nu såg det kanonfint ut när det rann ut vid sugsilen.

Har skruvat upp alla oljepluggar enligt boken.

Bild

Det var ingen olja alls i filtret, 10-15 l var inte tillräckligt för att det skulle nå dit, kanon tycker jag. Slipper jag tänka på att det blandar sig med hydraul 46 där sen.

Nästa dumfråga: kanon eller kalkon att lägga loctite blå på gängorna till pluggarna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Med tankte på att du snart ska lossa på allt igen, så tycker jag nog inte de finns någon anledning att klistra...allt lär ändå sitta bra med rätt moment. Men ev tätningar/oringar är säkert inte dumt att byta....men är det tätt så går de säkert ett tag till :thumme:
Användarvisningsbild
Andreas.karlsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:35:26, 07-01-2009
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1120

MaltiMulta (trådstartaren)

#29 » 18:21:58, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Andreas.karlsson skrev:
MaltiMulta skrev:
Masseydriver skrev:Är inte så bekant med de gröna med gula fälgar , har inte dessa gemensam olja för transmission och hydraulik ? I så fall gillar den inte Hydraul 46 i transmissionen.


Jag hade en halv 20l hemma använde den som rengöring nu istället för att ta olja från den jag ska ha sen, kan väll inte vara skadligt eller ?

Har du fått ur runt 10 liter också då? Eller hur mycket rann ur?
Aldrig hört talas om oljan du köpt, men står det bara j20c på den så är den ju JD-godkänd iallafall

Till den oljan jag ska slå i tillslut är nånting i stil med Monitrat 10w30. Alla oljer har jag varit och köpt på Malmqvist och Edling specifikt till den här traktorn. Vad som har varit i innan har jag innan aning om, har precis köpt den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jag kollade faktiskt inte exakt hur mycket som rann ut, fast det kändes som det var lika mycket som jag hällde i.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn

MaltiMulta (trådstartaren)

#30 » 18:27:13, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Andreas.karlsson skrev:
MaltiMulta skrev:Så nu såg det kanonfint ut när det rann ut vid sugsilen.

Har skruvat upp alla oljepluggar enligt boken.

Bild

Det var ingen olja alls i filtret, 10-15 l var inte tillräckligt för att det skulle nå dit, kanon tycker jag. Slipper jag tänka på att det blandar sig med hydraul 46 där sen.

Nästa dumfråga: kanon eller kalkon att lägga loctite blå på gängorna till pluggarna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Med tankte på att du snart ska lossa på allt igen, så tycker jag nog inte de finns någon anledning att klistra...allt lär ändå sitta bra med rätt moment. Men ev tätningar/oringar är säkert inte dumt att byta....men är det tätt så går de säkert ett tag till :thumme:


Jag hade nog inte tänkt lossa på det igen. Men tror du det hade varit bra så är det ju ingen stor grej att köra runt det lite o sen tömma i siltratt ner i dunkarna igen. Kanske ok att köra med traktorn några timmar innan man gör det kanske, eller vad tror du?

Jag har förövrigt ingen returkoppling. Något som jag gärna haft för att spara pumpen. Finns det "pluggar" att köpa med kopplingar på så man kan göra sig en egen retur? Eller hur gör man det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaltiMulta
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:06:37, 18-03-2017
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John deere 3350
Polaris sportsman 500 + XYZ vagn


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: objornvold och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se