Lägger in pdfn du länkade till AC TC - dokument har liksom en förmåga att försvinna från nätet...
"en gång publicerat - borta för alltid" (min sarkastiska devis som svar på "allt som publiceras på nätet finns för evigt" - vilket -jag- vet inte är sant då mina "artiklar" på Svea Sidvagnsklubb är borta för alltid...).
Tack för alla svar jag fick på mitt inlägg
Uppskattade
Det jag såg på avatarmoppens
transmission och VW T4:ans var "flytande sandpapper" som jag kallade det när jag fick se eländet.
Klart sådant smörjmedel inte är optimalt... Vet jag bollade med Kyle på
http://www.motorworks.co.uk gällande metall-dammet i oljan.
Spinner vidare kring min fråga om detta med filterreningen, vilken är en liten utvikning inom ramen för tråden.
Aluminium resterna, "slip dammet", hur pass skadligt kan det vara för motor/transmission?
Stål flisor och slipdamm -bör- väl fångas upp av
magnetplugg, men hur många % av det fastnar verkligen på magnetpluggen? Hur skadligt är det för motor/transmission med cirkulerande stål-damm (utgår alltså ifrån att större stålpartiklar inte kommer förbi oljetråg/filter - förutsätter fullflödesfilter och att övertrycksventilen inte kommer till öppnande) ?
När man ställer dessa två i förhållande till hydraulsystem som väl borde tillhöra dem som måste ha så rent smörjmedel som möjligt, hur stora kan man tänka sig tollerans nivåerna på partiklar då kan vara/accepteras?
Vilken effekt skulle dubbelfilter system i serie ha för oljerening av motor ?
Är det värt installationsjobbet? (teoretisk fråga av nyfikenhet - funderar nämligen på oljefilter/kylarsystem på avatar moppen; har en hel del delar för installation när inspirationen faller över mig (å det har den inte gjort på 20 år...) ).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.