Robban_C skrev:Eeeehm? Jag var helt nykter igår kväll och jag är utsövd idag men fattar ändå inte ens halvsju.
Ingen fara, jag fattar det knappt själv.
Kona på fälgens bultcirkel: Jag tycker vi kan nästan skippa eller åtm inte ta det så allvarligt hur en
kona är placerad. I princip alla maskiner/redskap vi kommer att avhandla kommer knappast upp i några motorvägshastigheter och toleranserna är kanske inte lika strikta då... I värsta fall kanske man kan fixa kona själv i en
fälg med raka hål...
Samma sak med ET, inte så noga. Om vi skulle beakta alla dessa faktorer 100% så får vi nog liiite jobbigt vågar jag påstå... Som du säger; Behöver man tilläggsuppgifter så måste man göra ytterligare efterforskningar. Tabellen kommer förstås inte att vara huggen i sten utan är det nån som hittar nogrannare mått senare så får man ju ta och justera tabellmåtten.
Har man uppgifter om kona så kan man skriva i ett "ja" eller "nej". Vet man inte(svårt att veta när fälgen är fastskruvad) så lämnar man det tomt.
En sak som inte nämndes på min skiss så är negativa ET-mått. Det är alltså då fälgtallriken är innanför fälgcentrumet. Kom i håg detta vid uppmätandet. Skall det vara + eller - framför ET-måttet?
[edit] Kanske inte så viktigt om det är +, - eller +- egentligen?[/edit]
Tror ni denna duger som mätningsunderlag? Fattar du vad jag menade med A, B, C... nu då?
[ Bifogad fil raderad 19:43:32, 06-03-2008 av ja-bond77 ]