Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Postnord asså...

834 inlägg • Sida 1 av 56
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

MagnusGoransson (trådstartaren)

#1 » 20:32:42, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Ja, vad säger man? Mitt paket har glidit runt på ett flak sen i onsdags förra veckan, trots att jag har pratat med kundtjänst tre gånger per dag sen dess. Även avsändaren har varit i kontakt med posten.

Vi bytte adress på firman mellan beställning och leverans och det fick hela systemet att spåra ur, trots att jag upplyst samtliga inblandade om att vi har ny adress. Jag har erbjudit mig att hämta paketet på valfritt postombud eller på terminalen eller genom att boka träff med spridningsbilen. Har även satt tillbaka skylten på gamla adressen och bett de nya hyresgästerna att ta emot paketet, men helt utan framgång.

Saker kan gå fel, men att de som arbetar på terminalen inte kan plocka ut paketet bara för att det "är lastat i en bur", det verkar väldigt konstigt. Ingen här som råkar jobba på distributionsterminalen i Örebro? Jag har en fin flaska rödvin till den som lyckas få ut mitt paket!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
MagnusGoransson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:31:39, 19-10-2016
Ort: Fjugesta
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Hemmabygge



magirus

#2 » 20:42:45, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min djupaste sympati :shake_hands:
Blå posten är så nära en naturkatastrof man kan komma!!

3 personer gillar det här inlägget.
magirus
 

fretchi

#3 » 21:00:10, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ni måste beställa från England!

Normalt så får man ju en avi att hämta ut paketet, men när jag beställde frå tractorparts (tror jag det var) då kom gula bilen upp på gården med paketet! 5 mil utanför tätorten där utlämningsstället är. Kryss i taket! :uupps:

Tror frakten gick på en hundring dessutom. Hur går det ihop?

6 personer gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

63an

#4 » 21:05:37, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

De ä mängden som man tjänar på :skratta3:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

raggsockan

#5 » 21:13:49, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

gillade post nords ide om att försöka och knöla ner ett stort påaket i en liten brevlåda :screwy:
tills sisst så la dom det på backen bara
just hit it like your making love to a porcupine, very gently
raggsockan
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:24:59, 06-12-2014
Ort: värmland
Sverige
Maskin: volvo t24-53 .lik
irus u900
canadia
gilson
nissan d21 96 turbo diesel
subaru legacy 92
fordson dexta halvbandare 60 smurfelina
ett schysst järnspett

BGullb

#6 » 21:35:44, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vänta till det gått sex veckor.
Innan jul så valsade en omgång julgardiner runt i Postnords paketsystem denna tid. (Obs, inte mina. Skulle aldrig lägga pengar på gardiner :grin: )
Paketet var så slitet, tror att adresslappen förnyades och vet att det var omtejpat flera gånger,
att det var ett under att allt fanns kvar i paketet.
Jag kan alla språk utom grekiska.
Alla språk utom svenska och engelska är grekiska för mig.

Gullberg

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
BGullb
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:24, 18-03-2012
Ort: Osby
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat E50
Valmet 705
New Holland TS125A
Bigab

bert

#7 » 22:14:12, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dom fick ett råd av mig för en del år sen (var innan det blev postnord) synd dom inte lyssnade på det hade varit många som hade sluppit och bli frustrerade
bert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:27:16, 30-01-2010
Ort: Ryd södrasmåland
Maskintyp: Traktor
Maskin: valtra i lite olika storlekar

Scania bonden

#8 » 23:16:45, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tror ni att generaldirektören har en skälig lön? OBS ironi....
Axel W

1 person gillar det här inlägget.
Scania bonden
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:40:10, 03-01-2016
Ort: Mellan Karlskrona o Kalmar
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 35, 165, 360, 5455,6290 Tröska MF 26 ( Sampo 2065)

dc_lindberg

#9 » 23:37:01, 18-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finner det underhållande :-)
Det är däremot inte mitt tilldelade lokala ombud... >90% av alla paket som är adresserade till min adress och som kommer till -mitt- ombud har omfattande emballageskador, förekommer även att de är öppnade och att innehåll saknas...
Att -samma- chaufför, och -samma- bil, även distribuerar till mina "grannombud" är intressant. Än mer intressant är att 100% av de försändelser som jag kunnat styra om till "grannombuden" är hela, i princip dessutom helt utan transportskador!...
För att krydda till'et så är mina försändelser bara skadade hos mitt ombud när en viss butiksanställd är i tjänst... hon var postansvarig 2008 då jag fick ett söndertrasat paket från ITAB (Idefix AB)... kärringfan stämplade det som utlämnat innan jag fick ens se det!... Hon blev -duktigt- uppläxad av Posten AB...
...märkligt att efter just bara -det- paketet så är alla paket trasiga till min adress... underligt sammanträffande...

För att återknyta till Post Nord AB, så har de inte löst problemet med ombudet än... o tittar vi på min timpenning så är mitt ombud skyldig mig sisådär kring dryg halv miljon nu... räknar med att den totala kostnaden som kärringfan och butikschefen orsakat för alla inbladade parter och myndigheter nog närmar sig 2 miljoner...
Kärringen o hennes släkt är ökända lokalt... å min farmor rök ihop med hennes far eller var det farbror 1974 då de anlitades att bygga vård garage...
Svårt för Post Nord AB att ta tag i problemet tydligen...

Såg ni i texten ovan?
Jo, jag har -inga- problem med Post Nord AB som distributör på min ort ! :hurra:
Mitt problem är mitt tilldelade ombud... :aaargh:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

bonnen513

#10 » 06:51:14, 19-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

varit på kant med en släkt sen 1974 det är ju som om det vart igår. Här i Tämta så går ovänskap tillbaka minst 2 och helst 4 generationer tillbaka för att vara seriös och oftast bara för nån skitsak

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

63an

#11 » 07:28:31, 19-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja så är människor mycket ofta! Min fru roar sej med att köpa nån skitsak nästan varje dag från Kina kostar ofta bara några kronor! Budet lämnar en lapp i lådan sen får jag hämta på utlämning med alla besvär å ibland är det så små påsar att man får knappt på adressen! Sen kommer en lapp å på 3 veckor så finns inget paket!? Nu låg jag på om var är paketet ingen har sett det vid utlämningen :klia: , men plötsligt sa jag att nu fan ska det fram för tålamodet är slut det finns här de har jag papper på å då blir de inte roligt! Å senare på dagen är jag dit i annat ärende å då finns det där öppnat, så jag sa att händer de här en gång till tar jag saken i egna händer å stackars fan som jag nyper på! Sedan kom P-Nord, då tar budet med alla saker till p-lådan! Hade tidigare varit direkt vid lådan å kollat in typen som körde, mobil å snackade kort å saker på marken osv. hela tiden men en dag så är det en ny kille å allt fungerar direkt men så är ett paket borta igen då frågar jag postkillen om han visste eftersom avin lämnats? Javisst det fanns i en särskild säck i förvarningen. Åker till utlämningen å frågar nej inget fanns! Jodu det finns en säck si å så för de sa postkillen nytt letande å där låg det! RIDÅ!!! Nu har allt funkat tills förra veckan då kommer lappfan igen så de är nog dags att friska upp nån som kör ut för mindre försändelser ska lämnas i lådan stora saker kan jag hämta! Å vänder man på detta så undrar man HUR ska ålderspensionärer utan körkort osv. som har hemhjälp kunna klara sin tillvaro med tanke på hur nöten som ska distrubiera inte gör det de får betalt för??? Minns när man var barn hur gubben skötte postgången, han kom själv in å lämnade post när de var något viktigt brev å körde en mc, spelade ingen roll vilket väder de var å där på landet var det flera mil han skulle åka varje dag! Om han var "populär"??? Nä de var han "naturligtvis inte" Hackkycklingar existerar genom alla generationer har man förstått!
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

2 personer gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Ulf

#12 » 09:18:12, 19-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Postnord...
Det är något år sedan som jag beställde grejor från utlandet.
PN blev den svenske leverantören.
Efter några dagar i Sverige så hamnade det i Örebro och sedan var det i Karlstad. Paketet transporterades förbi kil till Torsby där det blev anmärkning att postnummer existerar inte. retur via karlstad till Ö. Sen gick paketet förbi Kil upp till Torsby igen och tillbaks. Efter detta så hände det en gång till. Då ringde jag, men nej dom kan inte gå in och bara ta paketet, det hade dom inte rutiner för!

När paketet väl kom fram så var det min postadress som var på adresslappen.
En skanning eller inknappning hade blitt fel av postnummret!

Man blir bara sååå trött.

Jag har oxå skickat en låda hembakt snus till en bekant. Mycket väl emballerat.
Lådan var mos och spräckt. Gissar att det luktade friskt! :mrgreen:
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61

Bengt Erik Eriksson

#13 » 09:50:05, 19-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men vad i hela friden? Har inte posten rutiner för att gallra ut folk som inte kan skilja på ditt och mitt?
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

jebu

#14 » 10:07:37, 19-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Användarvisningsbild
jebu
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:08:00, 11-12-2011
Ort: Skåne
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Biltema-cykel 'Yosemite'

PerJohansson

#15 » 10:16:52, 19-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och jag beställde från Olssons i Ellös igår eftermiddag och paketen var framme före 10 idag. Så ibland funkar det också. :)

2 personer gillar det här inlägget.
PerJohansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:56:29, 15-08-2009
Ort: Fageråsen
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson TEA 20
Ursus 385 De Luxe -80
SL55


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bengt Erik Eriksson, Claes Folkesson och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se