Dubbelorbitrol, den ena är frikopplad vid nödkörning.
Men varför sitter 38 före prioritetsventilen? Nåt som är ännu viktigare än styrning?
Bra genomskärningsbild på prioritetsventilen.
Jac skrev:Ventil i röd ring är LS-tryckbegränsare. Trycket in i orbitrolen blir inte mer än vad den är ställd på eftersom den pilotstyr LS-prioritetsflödesventilen. Funkar dock bara när man kör på fastpump. PP och LS är nog bara för körning på variabel pump så de kan pluggas. Intressant med dysan i blå ring, jag tror den begränsar flödet och är alltså betydligt större än alla andra dysor där som bara är för dämpning.
Den uppmärksamme ser att jag justerade en symbol, jag anser att den var felritad.
Hmm... jag såg inte tidigare att denna har inbyggd LS-prioritetsventil. Egentligen skulle du alltså kunna röja undan alla gamla komponenter och bara montera den här så är det färdigt. Dock finns fortfarande möjligheten att trixa till det med en extra LS-prioritetsventil för att frikoppla den ena pumpen när det bara behövs en. Möjligheten att krångla till det för skoj skull
jörgen.ottosson skrev:Är inte backventilerna för att pumparna inte ska mata varandra med olja (som "motor")? ( håller med att det troligen inte behöva, men i händelse av att en pump bortfaller, så har du bättre redundans med backventiler)
ja-bond77 skrev:Det där är något som man kan lattja med efteråt om man tycker. Går väl att placera en sån extra växelventil på nåt annat ställe i så fall. Dumpern går visserligen långa stunder på fullgas vid vägkörning men det är kanske inte så kraftig strypning bara för att orbitrolens maxflöde överskrids 10%...
Ska man våga gå ner till 125 bar i LS-tryck om det varit 129 i genomsnitt tidigare? Jag känner mig svag att styra emellanåt men jag hoppas det är bara sliten orbitrol/förstärkare... Finns sprickor redan kring svängcylinderinfästningarna i midjan... Tror jag kör på 125 bar. Ska ta ett snack med hydro på torsdag...
Hur kom du till att det ska vara 8ggr förstärkning förresten? Bara prövat? Kanske man borde räkna B-kammarens volym kontra orbitrolens 400cc och se rattvarven...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst