Hej, ja, har problem med rusande dieselmotor oxå å la in detta även i den texten, men klippt ut nu denna del.Är akut då jag skall på semester imån 2v försenad pga problem med husbilen, är den som nu oxå strular efter diverse reparationer
Bromsarna, känns som jag inte längre har någon bromsservo. Bromsarna tar men mkt sent å mkt långsamt. Pedalen går å pressa hårt på å den sjunker lite, stötvis, inte alls som vid massa luft i systemet eller läckage, då sjunker den ju konstant å vid mindre tryck. Bytt några bromsrör å hjulcylindrar bak. Vet att en koning blev lite sned, men bör täta pga koningen tänkte jag. Annars ser jag läckage. Ser inget läckage, kan det vara otät ändå vid koningen utan att den trycker ut olja?? Sedan är det en skarvnippel som vart lite kass i gängorna,första två varven. Hade ingen ny hemma så fixade till gängerna så den greppad å har nog ändå 5 hela varv. Verkar fungera fint. Men ev annan tänkbar orsak tänker jag. Så kan jag ha läckage utan att olja trycks ut? Luftade om alla ok å cylindrar idag. Hittade ingen luft i dem å fick ingen skillnad i bromsningen. Vet att dieselmotorer har en vaccumpump som fixar undertryck till bromsservon. Spillde iofs bromsvätska på den remmen nyligen. Så den skriker när den är kall. Men inte sedan varför den bör pumpa undertryck, eller? Hur kan jag se eller känna undertrycket lätt utan mätare? (Tror inte jag har något å mäta med. Tips på någon universal grej kanske, som jag oxå kanske har vore bra). Dock skrek någon rem innan jag bytte hjulcylindrarna bak å ännu ett bromsrör då det var dåligt. Då funkade bromsarna väl.Den slutar skrika efter 1 min när man kör. Så efter sista reparationen det verkar som bromsservon är ur funktion samt att någon ej synlig läcka i systemet finns då pedalen går å få sjunka ner stötvis med mkt tryck, som skrivet.
Mkt onödigt, som vanligt, sorry för det
Mkt tacksam som vanligt för hjälp en sommar kväll som denna. Är 2v försenad redan i min semester å har ombesiktningen imorgon kl 15 sdamt måste ha ok bromsar, skall åka 150 mil.