OBS! Husbil 3,5t -90 en Burstner på Citroen c25
chassi, har EJ ABS system som någon trodde å spridit sig i tråden.
Oki, besiktigat idag å fick den GODKÄND med MKT DÅLIG bromsverkan men 0,8 vänster bak å 1.0 höger å 2,8 fram h å v godkändes, men farlig å köra
Glömde be han gasa å bromsa för se vad som hände med bromsverkan, var därför jag åkte dit för å se värdena, trodde aldrig den skulle godkännas men de bryr sig inte om ifall bromsverkan är stark nog på bromsarna, BARA PÅ HANDBROMSEN galet nog!
Vaccumpumpen, okej, inte tänkt på hur den fungerar mer än att det alltid blir undertryck på sugsidan. Så den dumpar ut luften där, trodde den hämtade
Ja då funkar ju startgasen som du skrev. Förstår jag vad du menar
Tack för förtydligandet!!! (Tog mig 100 år å förstå varför kraften i en motor inte är som störst när effekten är som störst. Svaret är att det är två olika mått man mäter. Nm i Sträcka å effekt i Tid. Ha ha, var på fyllan jag fick tag i en nisse som kunde ge mig svaret. Var sååå full att jag fick be han skriva ner svaret på ett vykort så jag kunde läsa dagen efteråt. Otroligt jag ens därför kom på att ställa frågan då jag var så knall full, ha ha. Han tog sig tid trots min fylla, var oxå ädelt av honom som ditt svar).
Fick en tryckmätare levelrerad idag, har 600... (Mg/hg?) så värdet är okej enligt v-boken. Är nog backventilen bara som jag lyckats pajja då den inte behållar trycket den bygger upp. Så ut å testa å blåsa i den, montera en annan jag på slangen å köpte idag till bränslesystemet som måste ha en sådan som jag pajade när jag lekte med handpumpen å motorn var igång. För den tappar allt
bränsle ner i tanken efter ca 12h å jag måste fuska upp allt med startgas för å starta den om jag inte luftar å strular. Sorry, annan tråd...
Ut å testa å sedan se nya svaren på trådarna inkl bromsregulatorn.
Hej svejs