Gillar grundfrågan, för min ALKO 5200 är så slö o sölig att jag blir känslosam
Problemet ligger mkt i att klyvarna får inte vara för snabba heller... då kan de råka ta med sig lite mer än lovligt...
Har en klyv där pumpen "skurit" i med så liten pump är det imponerande vad de klarar av
Vill du ha högre fart på kolven krävs större
flöde, inte högre tryck.
Till saken hör också att de andra som svarat kan hydraulik, men jag kan inte ett iota om hur hydralsystem verkligen fungerar - bara att i den specifika frågan rör det sig om rörelse av volym per tidsenhet. O jag vill ha min 5200 "trimmad" men insåg när jag plockade med den skurna motor att man får vad man betalar för... o det stor inte Faxe på någon av mina klyvar...
Rådet du fått att inte pilla på nått som du inte med säkerhet vet vad det är skall du ta på största allvar!
Det kan blir otrevligt om du får för höga
tryck... inte som med
däck och ångmaskiner, men nog så besvärligt...
Brister en högtryckskomponent under tryck får du hoppas att det -bara- blir en oljeläcka...skulle något "explodera" kan det blir rörigt...
Ta nu lite bättre bilder på din klyv så de som kan kan få råda dig i vad som ser ut att låta sig göras med din klyv för att förbättra den
OM du kan få fram PDF-filer om den o bifoga är det ännu bättre