I mitt fall kan jag inte komma bort från
luft helt. Jag kan lufta oljan så hydrauloljan är helt utan luft. Men själva problemet är att trycka in det i trät och där finns det luft (i träbiten altså).
Det kommer tom vara så att luften som finns där är i direkt anslutning till epoxin som säkert innehåller acetonliknande vätskor. Så även om inte hydrauloljan "smäller" så kanske epoxin + luft gör det.
Så även om jag kör med vatten så finns det samma risk som jag ser det (eftersom träbiten och epoxin ska vara i en plastpåse som det är tänkt just nu).
En idé jag har är att sätta cylindern på plogen (sista av 3 cylindrar). Då är jag 2 cylindrar bort från traktorn och plogen har även någon slags tryckutjämningstank som tar upp tryckhöjningar från t ex. stenpåkörning. Lär väl skydda traktorn i alla fall. Finns manometer där oxså så jag ser vad som händer.
En till förklaring på diesel effekten,
- - - - -
Case B–Pressure-Induced Dieseling (PID)
A special and very serious situation occurs when fluids are aerated and high compression pressures are experienced. The condition is referred to as Pressure-Induced Dieseling (PID) and can occur in both
hydraulic systems and lubrication systems. Unlike Case A where a localized thermal failure occurs upon compression of each
air bubble, the
temperature reached with PID leads to microscopic ignition (called partial combustion) of the oxygen-rich
oil vapors. The problem is most acute with low-viscosity, high vapor-pressure fluids. Such fluids have low flash points which contribute to the vaporization of the light oil fractions that mix with the air at the bubble boundaries.
During ignition the
pressure in the area of the micro-explosion may reach 5-6 times the working pressure. The combination of pressure spikes and intense
heat frequently causes severe scorching of seals and damage to metal surfaces. An example of the sudden pressure rise is shown in Figure 4 of oscilloscope traces of the pressure response curve in a
hydraulic cylinder subject to dieseling. Besides surface damage, another consequence of dieseling is carbonization of the oil due to the high temperatures and the residue of incomplete combustion. As in the case of PTD, the carbon insolubles that emerge are the fodder that, over time, condense on surfaces to form sludge and varnish.
- - - - - -