Turbodiesel skrev:Glödreläet ska ha konstantström in på #30, tändningsläget på tändlåset in på #86 och signal från startläget in på #50, jord till #85. Indikatorns (L) utgång SKA slockna innan reläet slår av strömmen till glödstiften.
"Handgasen" ändrar egentligen mest tändläget för kallstart, men på vissa höjer den tomgången något, men jag har för mig att det kom långt senare, runt -90. Gör nytta om det är ordentligt kallt, och pumpen rätt inställd i övrigt. Brukar vara svårt att höra någon skillnad mellan lägena för ett otränat öra.
Hittar tyvärrr inget gammalt VW glödrelä att prova med, hade en hardcore 1,6(T)D period en tid så det borde finnas någonstans tycker jag..
Nu borde jag ha kopplat rätt..
Det funkar bra, leden jordar i relä, stift L.
Ett krux dök upp.... efter att jag stannat motorn startar den inte igen, förutom vid korta stopp.. har nämligen problem med växlingen fram-bak, därav dessa snabb stop.
ingen ström till pumpen kan noteras, antar det skall vara det under drift?