Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

volvo 320 buster, lyftarm axel läcker

19 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

goslin

#16 » 21:36:49, 16-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gratulerar till ett bra resultat! Som sagt var beundrar jag din handlingskraft!
Mvh/Gösta


Skickat från min iPad med Tapatalk
goslin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:50:23, 05-09-2015
Ort: Pajala, Norrbotten
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Volvo Buster 400



jeppe1

#17 » 20:56:40, 28-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag är lite sen på bollen just nu men jag hoppas att någon som bevakar tråden kan hjäpa mig. Jag har ändå haft otrolig glädje av denna tråden då jag har samma problem med läckage på armarna på min lilla Buster och lite mer därtill. Så just nu ligger hela terra trolen på bänken i verkstan. Men till mitt problem. Hur får jag ut axeln till lyften? Jag har tagit bort armarna såklart och tagit ut insexan inuti på armen till kolven. Men jag får ändå inte ut axeln. Vad är det jag missat? Jag vill inte bruka våld när jag är osäker på om jag missat något.
Användarvisningsbild
jeppe1
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:52:35, 30-03-2011
Ort: Karlskrona
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 320 Buster "skogis"

jeppe1

#18 » 22:58:55, 29-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

jeppe1 skrev:Jag är lite sen på bollen just nu men jag hoppas att någon som bevakar tråden kan hjäpa mig. Jag har ändå haft otrolig glädje av denna tråden då jag har samma problem med läckage på armarna på min lilla Buster och lite mer därtill. Så just nu ligger hela terra trolen på bänken i verkstan. Men till mitt problem. Hur får jag ut axeln till lyften? Jag har tagit bort armarna såklart och tagit ut insexan inuti på armen till kolven. Men jag får ändå inte ut axeln. Vad är det jag missat? Jag vill inte bruka våld när jag är osäker på om jag missat något.


Jag surnade till och gick ifrån mina principer vad det gäller mekanik och med våld fick ut axeln bara för att upptäcka att huset till hela hydrauliken är nednött. Och någon här vart å mekat innan mej och fördärvat allt helt nu. Det positiva är ju att nu vet jag hur allt sitter så jag kan meka lättare med nästa terra trol utan bekymmer. Det sura e att jag spenderat 3 flaskor bräkleen på att tvätta ett numera boj-sänke.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
jeppe1
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:52:35, 30-03-2011
Ort: Karlskrona
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 320 Buster "skogis"

Foppa79

#19 » 12:20:56, 17-06-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Har sökt men ej hittat något matnyttigt..
Kan man få lyftaxeln i sida såpass att man kan byta oring utan att ta bort locket bakom?

Mvh Foppa
Foppa79
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:38:33, 06-02-2022
Ort: Bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 320 Buster


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se