badboysclub skrev:Nu äntligen har toppen fått ge sig efter mycket värme och våld! Hittade varför motorn var stum å Topplockspackningen existerade inte mellan cylinder 1 och 2 Rengjort å lagt ikrypolja i cylindrarna över natten
BM 4 ever skrev:Å hur fick du bort dom omöjliga pinnbultarna?
AN skrev:badboysclub skrev:Nu äntligen har toppen fått ge sig efter mycket värme och våld! Hittade varför motorn var stum å Topplockspackningen existerade inte mellan cylinder 1 och 2 Rengjort å lagt ikrypolja i cylindrarna över natten
Gjorde nån liknande operation på en Lill-Nalle, som motorn satt fast.
Men ficka aldrig lös kolvringarna med krypolja, utan fick ta ur kolvarna. En hade även ring-landet spruckit på, så det var ju lika bra. Nu vet jag ju inte om ringarna fastnat i din, men har kolvarna fastnat i fodren är väl chansen stor.
Nu vet jag inte skillnaden på denna motorn och Nalle-motorn(volvo BM 400), mer än cylinderantalet, och att de tre sista siffrorna i beteckningen. Men har denna samma tunna foder, kan du titta noga efter sprickor i fodren. Lite svåra att se innan rengöring. Skulle tro att det kan bli sprickor om man försöker dra runt en motor som sitter fast, men de kanske finns andra anledningar till dem. Men du får ta det med en nypa salt då jag inte är Perkins-expert
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Swe1080 och 22 gäster