angående det här med diesel jag har ingen erfarenhet av båtar och maskiner har bara hört att det är extremt stora problem med macken diesel överlag det kan man knappt köra bil på även om du gör slut på en tank om dagen dock börjar det bli stora problem redan efter 14 dygn med algtillvägt i tanken. Preems diesel är värst hörde tals om en kille som fick motorstopp på bilen och renoverade hela bränslesystemet för 50000 redan efter 4 tankar var det dags för helrenovering igen för ytterligare 50000 och kröningen ansvarar ju som bekant inte för vätskans kvalitet men idag är det lag på att det måste vara minst 5 % rme i mackendiesel vissa kör med 7 % när jag körde på Preems diesel var jag tvungen att byta
bränslefilter var 500 mil annars var det mycket stor risk för att få motorstopp såg ut ungevär som man hade filtrerat spillolja. dieselbiocid i all ära men är det redan problem med alger så är loppet kört då måste man plocka ur tanken och ångtvätta den invändigt samt renovera högtryckspumpen och renovera
spridare. är det dock bara på g kan man ösa i lite boicid och köar en diesel purge dvs fylla en gurkburk eller lignande med diesel purge och koppla loss returledningen och inloppet koppla på egna slangar med filter på båda ledningarna sedan fylla inloppslangen med diesel purge och fort som attan ner i burken och starta på enbart diesel purge hjälper riktigt bra att rengöra både högtryckspumpen och spridare
annars finns det inga mirakelsoppor annat än
b0 kan man säga är orginalet diesel som det var för 30 år sedan luktar diesel och det är 20 - 30 % mer kraft än i vanliga mackendiesel men varför kör inte alla på den då? jo för att motorerna kommer att släppa ut ungeför 180 % mer skräp i luften
hvo100 bio med sweax i finns i Stockholm och uppsala svj.se. den är skattebefriad innehåller nästan samma energi som b0 men är än så länge mej veterligen bara godkänd av psa dvs Peugeot citroen och ds automobils. släpper ut 70 - 90 % mindre skräp och är skattebefriad klarar -34 och tänder 20% tidigare och är gjord på slaktavfall finns vanlig hvo 100 men då kan man räkna med en 20% ökning av förbrukningen
har en lagringsbeständighet på ett år
ecopar är en uppfinning från Uppsala släpper inte ut något är 100% miljövänlig lika som att köra elbil men kostar ca 30 kr liter
och eldningsolja klass 6 men den måste filtreras först men innehåller betydligt mer energi än b0 är inte laglig att köra på
ja det är min lilla erfarenhet jag samlat på mig senaste 5 åren sen finns det ca 20 sorters diesel till om inte mer men akta er för b5 och b7 diesel och vad ni än gör tanka inte på okq8, tanka och preem